Naše webové stránky používají k vylepšování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Rozumím

Lyžování v zahraničí 2013/2014

Obsah




Úvod

Podmínky účasti na zájezdech a vzájemná práva a povinnosti, vznikající mezi klientem a naší cestovní kanceláří, stanoví Všeobecné smluvní podmínky Čedoku a.s., jejichž úplné znění naleznete na závěrečných stránkách tohoto katalogu. Jejich nedílnou součástí jsou další podmínky upravující obsah našich služeb uvedené v následující informaci. Prostudujte si, prosím, ještě před sepsáním smlouvy o zájezdu jak Všeobecné smluvní podmínky, tak tyto níže uvedené doplňující informace, aby bylo dosaženo shody mezi naším a Vaším chápáním rozsahu a obsahu služeb.

Délka a rozsah zájezdu

Délka zájezdu je vyjádřena v katalogu počtem dní. Do celkového počtu dní trvání autokarových zájezdů jsou zahrnuty i dny určené pro cestu do místa pobytu a zpět, a to i v případech, kdy je doprava organizována v pozdních nočních hodinách, příp. časných ranních hodinách.

Ubytování

Pro Vaši spokojenost je nabídka ubytovacích kapacit v každém cíli cesty co nejpestřejší – od apartmánů až po luxusní hotely – tak, aby odpovídala Vašim představám a finančním možnostem. Vzhledem k tomu, že vnímání kvality i označování kategorie ubytování se mohou v jednotlivých zemích výrazně lišit, užívá Čedok pro hodnocení ubytovacích zařízení vlastní stupnici kvality služeb. Stupnice kvality služeb hotelů a apartmánů vyjadřuje pouze názor Čedoku na kvalitu ubytování tak, jak se jeví z hlediska standardu požadavků středoevropského cestovatele. Upozorňujeme, že kvalita ubytování v apartmánech a poskytované služby nejsou totožné s hotelem, neboť jde o odlišný typ ubytovacího zařízení. Například nelze očekávat, že apartmány označené třemi symboly Čedoku odpovídají svou úrovní stejně označenému hotelu. Kvalita služeb v apartmánech je zpravidla nižší než v hotelích, což nachází své vyjádření v cenách zájezdů. Vysvětlení stupnice kvality služeb je uvedeno níže. Přestože naši pracovníci při nákupu ubytovacích kapacit důkladně prohlédnou ubytovací objekty, v dané třídě apartmánů či hotelů vybírají to nejlepší a v katalogu je pravdivosti a přesnosti popisů ubytovacích objektů věnována obzvláštní péče, nemůže Čedok ovlivnit některé skutečnosti:

  • ve výjimečném případě, zpravidla nikoli vinou naší CK, může dojít k překnihování ubytovacího objektu. V takovém případě Vám bude poskytnuto ubytování shodné či vyšší kategorie.
  • doba určená k ubytování a opuštění pokoje nebo apartmá je stanovena hotelem či majitelem apartmánu tak, aby mohl být proveden řádný úklid. Naší snahou je zkrátit Vám při příjezdu dobu čekání na ubytování na minimum. Stejně tak při odjezdu Vám zpravidla naši zástupci zabezpečí po nezbytně nutnou dobu úschovu zavazadel. Bohužel naše cestovní kancelář nemůže garantovat v každém případě bezprostřední návaznost ubytování na Váš příjezd nebo odjezd.
  • ve většině hotelů je možné si pronajmout hotelový trezor. Využijte této možnosti k úschově Vašich cestovních dokladů, peněz a cenností. V opačném případě Vám doporučujeme rozdělit uvedené věci a uschovávat je minimálně na třech místech. Předejdete tak případným nepříjemnostem spojených se ztrátou všech dokladů a finančních prostředků.
  • koupelny ubytovacích objektů nižších kategorií často nejsou vybaveny mýdlem a koupelnovým prádlem nebo jsou vybaveny mýdlem v drobném hotelovém balení. Doporučujeme vzít s sebou vlastní hygienické i toaletní potřeby, při ubytování v apartmánech i koupelnové prádlo a hygienické potřeby, mycí potřeby na nádobí. V uzavřených nevětraných prostorách jako jsou koupelny, může dojít vlivem zvýšené vlhkosti k výskytu plísně, a to i přesto, že je koupelna pravidelně uklízena. Bohužel objevení plísně je, zejména v horských hotelech či penzionech poměrně běžným jevem, zvláště pokud předchozí ubytovaní dostatečně nevětrali. Plíseň za konkrétních podmínek vznikne ve velmi krátkém časovém horizontu. Nemalý vliv na tom má i nadmořská výška, kde platí jiné zákonitosti stran kondenzace vnitřní vlhkosti než v nížinách. Proto je třeba v pokojích pravidelně větrat.
  • ubytovací zvyklosti v některých zemích, např. ve Francii, Itálii a podobně, se mohou lišit od běžného standardu. Pro tyto země jsou typické malé rozměry pokojů a úsporné řešení lůžek formou paland. Některé pokoje mohou být vybaveny rozkládacím lůžkem a obytný prostor pokojů s přistýlkami může být značně omezený. Rovněž konfigurace koupelen bývá velmi úsporná a často je sprcha řešena přímým výstupem vedle sanitárního zařízení. (Pokud si přejete vyšší standard, doporučujeme výběr ubytování vyšší kategorie).
  • je-li v popisu vybavení pokoje uvedena varná konvice, je tento požadavek splněn i kávovarem a naopak.
  • další typ úsporného řešení lůžek je jejich instalace formou vysouvacího lůžka z úložného prostoru. Smyslem tohoto řešení je poskytnout klientovi větší prostorový komfort při denním pobytu v pokoji. Ceny uvedené v ceníku se vztahují i na tato lůžka a není-li uvedeno v ceníku jinak, nelze pro tato lůžka poskytovat slevu z ceny.
  • přistýlka nemusí být vždy pevné lůžko, ale např. rozkládací lehátko, rozkládací křeslo, rozkládací gauč nebo palanda.
  • při ubytování jednoho klienta ve dvoulůžkovém či více lůžkovém pokoji se účtuje příplatek za každé neobsazené lůžko. V praxi to znamená, že jednolůžkový pokoj a dvoulůžkový pokoj s doplatkem za neobsazené lůžko jsou zcela rovnocenné a prodávají se za stejnou cenu. Konkrétní přidělení příslušného typu pokoje záleží výhradně na možnostech ubytovacího zařízení. Totéž platí o apartmánu nebo studiu. Standardní jednolůžkový pokoj je vždy menších rozměrů.
  • při prodeji pokojů a zejména apartmánů preferujeme prodej těchto jednotek jako celku jednomu objednateli. V některých případech, a vždy se souhlasem objednatele, jsou v prodeji i jednotlivá lůžka v těchto jednotkách s jejich doobsazením dalšími objednateli neznámými osobami. Uvedená forma prodeje je určena pro klienty, kteří nejsou schopni plně obsadit celou ubytovací jednotku, nechtějí hradit poplatky za neobsazená lůžka a zároveň jim nevadí, když stejný objekt, zejména sociální zařízení popř. kuchyňku, sdílejí s jinými klienty. Při zakoupení těchto produktů v případech, kdy klient nehradí předepsané poplatky za neobsazená lůžka, doporučujeme pečlivě konzultovat obsazení jednotky s prodejcem. Požadavek a očekávání klienta, že při této formě odběru produktu zůstanou neobsazená a neuhrazená lůžka fakticky volná, nemůžeme splnit. Uvedený stav nastává pouze výjimečně v případech, kdy celá ubytovací kapacita není plně obsazena.
  • fotografie ubytovacích kapacit uvedené v katalogu jsou ilustrační, proto nemusí vždy zcela přesně korespondovat s pokojem, který je klientovi na místě přidělen. Přidělování konkrétních ubytovacích kapacit probíhá zásadně ze strany ubytovatelů a cestovní kancelář na toto má jen velmi omezený vliv.

Subjektivní hodnocení CK Čedok:

* velmi jednoduché ubytování s minimálním komfortem a jednoduchým rozsahem stravování

* * jednoduché ubytování určené pro méně náročné turisty, s jednoduchým rozsahem stravování

* * * běžný turistický standard ubytovacích a stravovacích služeb

* * * * kvalitní ubytování, vyšší standard ubytovacích a stravovacích služeb

* * * * * luxusní standard ubytovacích a stravovacích služeb

* zmenšený symbol (půl symbolu) - vyšší kvalita základního stupně

Skipasy

Vícedenní skipasy mohou mít v jednotlivých střediscích specifické podmínky pro jejich vystavení (požadavek na fotografii, vratná záloha na čipovou kartu). Bližší informace obdržíte v Cestovních informacích k Vašemu zájezdu. V případě čerpání věkově omezených zlevněných skipasů (dítě, junior, senior) počítejte s požadavkem na ověření data narození (např. cestovním dokladem).

Lyžařské vleky

Údaje o vzdálenosti lyžařských vleků a lanovek od ubytovacího objektu uváděné v popisech jsou pouze orientační, stejně jako zastávky skibusu. Čedok nemůže garantovat sněhové podmínky.

Stravování

U každého ubytovacího objektu naleznete informaci o možnostech stravování. Námi používané pojmy znamenají:

  • kontinentální snídaně – většinou opakující se nabídka – káva nebo čaj, chléb nebo pečivo, máslo, džem
  • kontinentální snídaně zesílená (rozšířená) – má rozsah kontinentální snídaně rozšířený o plátek sýru nebo salámu, popř. vejce
  • kontinentální bufet – rozšířená kontinentální snídaně podávaná zcela nebo částečně bufetovým způsobem
  • kontinentální večeře, polopenze – jde o večeři nebo polopenzi s obsluhou
  • bufetový způsob stravování nebo bufetová snídaně, večeře či polopenze – samoobslužný systém stravování s nabídkou studené i teplé kuchyně
  • švédské stoly – samoobslužný systém stravování s nabídkou pouze studené kuchyně

V některých případech může být způsob stravování kombinovaný. Např. předkrmy jsou nabízeny formou švédského stolu, hlavní jídlo s obsluhou. Tato skutečnost je obvykle v katalogu uvedena. Naše CK nemůže zajistit, ale ani omezit, případnou nabídku specialit místní kuchyně dané země. Kvalita stravování (bohatost a pestrost) je většinou přímo úměrná kategorii zvoleného ubytovacího objektu. Avšak stravovací zvyklosti v některých zemích, např. v Itálii, ve Francii apod., se mohou lišit od našeho způsobu stravování ve vydatnosti a pestrosti některých denních jídel. Typické jsou velmi jednoduché snídaně. Pokud vyžadujete stravování v bohatším rozsahu, doporučujeme si vybrat z nabídky ubytovacích objektů, kde je zesílené stravování výslovně uvedeno. Naše CK nemůže ovlivnit případné opakování nabídky jídel (menu). Není-li uvedeno jinak, nápoje nejsou zahrnuty v ceně stravování.

Doprava

Protože celkový dojem z Vaší dovolené nepochybně ovlivní kvalita dopravy, věnovali jsme v přípravě sezóny zvýšenou pozornost výběru smluvních dopravců. Autokarovou přepravu zajišťujeme buď vlastními autokary nebo dopravními prostředky solidních autobusových společností a v neposlední řadě využíváme i nabídky autokarové dopravy jiných CK. Naše CK používá na svých cestách autokary v dálkové úpravě, která obvykle zahrnuje video a nabídku teplých a studených nápojů. Do vzdálenějších míst pak i klimatizaci a WC. Všechna místa v autokaru mají stejnou hodnotu a nelze požadovat slevu z ceny při přidělení místa v autokaru, které klientovi nevyhovuje. Při přidělování míst v autokarech se snažíme vyhovět individuálním přáním klientů s tím, že přednost při výběru sedadel mají klienti, kteří se na zájezd přihlásí dříve.

Delegáti/Průvodci

Všechny zájezdy Čedoku, není-li uvedeno jinak, mají svého průvodce. Na některých trasách autokarů, směřujících do pobytových středisek, může technického průvodce nahradit jeden z vyškolených řidičů. Pokud v pobytovém středisku funguje střediskový delegát, bude Vás po příjezdu kontaktovat a bude Vám nápomocen v místě pobytu. Delegát má na starostí obvykle více ubytovacích objektů a jeho osobní přítomnost ve střediscích je tak časově omezena. Při úvodní informativní schůzce Vás blíže seznámí s pobytovým místem a poskytovanými službami. Pro kontaktování střediskového delegáta doporučujeme využívat pro řešení veškerých záležitostí především úřední hodiny, pravidelné schůzky nebo telefonické spojení pro případ mimořádné události nebo potřeby okamžité pomoci.

Ceny služeb

Ceny uváděné v tomto katalogu jsou publikovány za osobu, není-li u konkrétního ceníku uvedeno jinak. Při prodeji apartmánů platí ceny za osobu, publikované v tomto katalogu, jen při plném obsazení apartmánu. Klientům, kteří neobsadí všechna lůžka, musíme účtovat poplatek za neobsazené lůžko nebo přistýlku, který je uveden v ceníku.

Pasové a vízové formality

Občanům třetího státu, kteří mají vízovou povinnost, doporučujeme, aby si veškeré informace týkající se vízové povinnosti a důležité skutečnosti s tím spojené, zjistili ještě před zakoupením zájezdu. Uvedené se vztahuje jak na cílové tak na tranzitní země. Pokud si klient neopatří víza pro cílové nebo tranzitní země a je z tohoto důvodu ze zájezdu vyloučen, nese veškeré náklady tímto zrušením vzniklé klient. V případě neudělení víza platí Všeobecné smluvní podmínky Čedoku a.s.
Pasové orgány některých zemí (s vízovou povinností i bez ní) vyžadují pro vstup do země cestovní pas mající nejméně 1-2 volné stránky, umožňující vlepení víza nebo umístění vstupního a výstupního razítka. Dodržování tohoto pravidla je důležité zejména v případech udělování víz v místě vstupu do země.

Dodatečná přání zákazníků

K dalším požadavkům klienta na ubytování nebo dopravu, které klient uvádí při rezervaci zájezdu, Čedok přihlíží a dle svých možností se snaží klientům vyhovět. Tyto požadavky však nelze považovat za předem potvrzené a netvoří součást závazku Čedoku ze smlouvy o zájezdu. Některé požadavky, jako je třeba dětská postýlka akceptujeme pouze za příplatek.

Způsoby placení

Naše cestovní kancelář umožňuje úhradu služeb širokým spektrem. Pokud jste si již vybrali svůj zájezd, Vaše objednávka byla potvrzena a návštěva naší pobočky je pro Vás časově náročná, můžete si jej objednat na našich internetových stránkách www.cedok.cz a zaplatit svou platební kartou zabezpečenou platbou online nebo můžete cenu zájezdu uhradit bankovním převodem na naše účty, jejichž čísla Vám sdělíme při potvrzení objednávky nebo bezhotovostně také na základě vystavené faktury. Při osobní návštěvě pobočky jsou možné jak hotovostní platby, tak platby platebními kartami. Bližší informace Vám podá každá pobočka naší CK nebo pracovníci naší rezervační centrály.
Specifickou formu úhrady tvoří hodnotové poukázky, které vydává Čedok samostatně nebo ve spolupráci se svými smluvními partnery. Podmínky úhrady těmito poukázkami jsou uvedeny přímo na každé poukázce. Poukázky nejsou směnitelné za finanční hotovost.

Důležité upozornění při uzavírání smlouvy/cestovní smlouvy u obchodních zástupců Čedoku

Obchodní zástupce Čedoku (autorizovaný prodejce) je Čedokem zmocněn výhradně k tomu, aby při uzavírání smlouvy o zájezdu od klienta inkasoval pouze zálohu ve výši a lhůtách stanovených ve smluvních podmínkách. Zbývající část ceny zájezdu hradí zákazník vždy přímo Čedoku, a to kterýmkoliv z výše uvedených způsobů placení. Zákazník má právo i při platbě zálohy uhradit tuto částku přímo Čedoku a nikoli obchodnímu zástupci, avšak tato platba musí být realizována v době rezervace služeb tj. ještě před uzavřením vlastní smlouvy o zájezdu. K tomuto opatření Čedok přistoupil z důvodu posílení jistoty všech klientů, že jejich finanční prostředky budou sloužit výhradně k úhradě jimi zakoupených služeb.

Výhrada změny podmínek

Nabídku v tomto katalogu připravujeme se značným předstihem. V době mezi vydáním katalogu a realizací zájezdu proto mohou nastat nové okolnosti, které mají vliv na podmínky realizace zájezdu. Naše cestovní kancelář Vás proto, před sjednáním smlouvy o zájezdu, bude informovat o případných změnách v katalogu uvedených informací.

Tiskové chyby v katalogu i ceníku jsou vyhrazeny.
Katalog je platný do 30. 4. 2015. Ceny uvedené v tomto katalogu byly kalkulovány dle kurzů platných k 2.7.2014. Ceny jsou publikovány v samostatném ceníku, který je nedílnou součástí tohoto katalogu.

Upozornění

Prostudujte si prosím ještě před podáním přihlášky na zájezd jak Všeobecné podmínky, tak níže uvedené doplňující informace, aby bylo dosaženo shody mezi naším a Vaším chápáním rozsahu a obsahu služeb.