Naše webové stránky používají k vylepšování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Rozumím

Exotika 2015/2016

Obsah




Úvod

Podmínky účasti na zájezdech a vzájemná práva a povinnosti, vznikající mezi klientem a naší cestovní kanceláří, stanoví Všeobecné smluvní podmínky Čedoku a.s., jejichž úplné znění naleznete na závěrečných stránkách tohoto katalogu. Jejich nedílnou součástí jsou další podmínky upravující obsah našich služeb uvedené v následující informaci. Prostudujte si, prosím, ještě před sepsáním smlouvy o zájezdu jak Všeobecné smluvní podmínky, tak tyto níže uvedené doplňující informace, aby bylo dosaženo shody mezi naším a Vaším chápáním rozsahu a obsahu služeb.

Ubytování

Pro Vaši spokojenost je nabídka ubytovacích kapacit v každém cíli cesty co nejpestřejší – od apartmánů až po luxusní hotely – tak, aby odpovídala Vašim představám a finančním možnostem. Vzhledem k tomu, že vnímání kvality i označování kategorie ubytování se mohou v jednotlivých zemích výrazně lišit, užívá Čedok pro hodnocení ubytovacích zařízení vlastní stupnici kvality služeb. Stupnice kvality služeb hotelů a apartmánů vyjadřuje pouze názor Čedoku na kvalitu ubytování tak, jak se jeví z hlediska standardu požadavků středoevropského cestovatele. Upozorňujeme, že kvalita ubytování v apartmánech není totožná s hotelem, neboť jde o odlišný typ ubytovacího zařízení. Například nelze očekávat, že apartmány označené třemi symboly Čedoku odpovídají svou úrovní stejně označenému hotelu. Kvalita služeb v apartmánech je zpravidla nižší než v hotelích, což nachází své vyjádření v cenách zájezdů. Vysvětlení stupnice kvality služeb je uvedeno níže. Přestože naši pracovníci při nákupu ubytovacích kapacit důkladně prohlédnou ubytovací objekty, v dané třídě apartmánů či hotelů vybírají to nejlepší a v katalogu je pravdivosti a přesnosti popisů ubytovacích objektů věnována obzvláštní péče, nemůže Čedok ovlivnit některé skutečnosti:

  • ve výjimečném případě, zpravidla nikoli vinou naší CK, může dojít k překnihování ubytovacího objektu. V takovém případě Vám bude poskytnuto ubytování shodné či vyšší kategorie.
  • doba určená k ubytování a opuštění pokoje nebo apartmá je stanovena hotelem (ubytovatelem) tak, aby mohl být proveden řádný úklid. Naší snahou je zkrátit Vám při příjezdu dobu čekání na ubytování na minimum. Stejně tak při odjezdu Vám zpravidla naši zástupci zabezpečí po nezbytně nutnou dobu úschovu zavazadel. Bohužel naše cestovní kancelář nemůže garantovat v každém případě bezprostřední návaznost ubytování na Váš příjezd nebo odjezd.
  • dovolená je pro mnohé turisty spojena s bohatým nočním životem. Proto jsou některá turistická střediska přesycena zábavními podniky – bary, vinárnami, diskotékami a nočními kluby, jejichž provoz je obvykle hlučný. V ubytovacích objektech nemůže naše CK zajistit absolutní klid, podobné skutečnosti je možné částečně eliminovat jen vhodným výběrem ubytování.
    Ačkoliv se turistické destinace snaží ve většině případů provádět veškerou údržbu a stavební činnost v ubytovacích zařízeních či blízko nich spíše mimo hlavní sezonu, může v místě pobytu v jakékoliv době docházet ke stavební či jiné technické činnosti. Na tuto skutečnost nemá CK Čedok žádný vliv a nemůže ji nijak ovlivnit.
  • konkrétní klimatické podmínky v různých oblastech jsou spojeny s existencí rozličné fauny. Neovlivnitelnou nepříjemnou skutečností, se kterou se můžete v ubytovacích zařízeních setkat, je výskyt různých druhů hmyzu a především komárů. Přes intenzivní snahy správců ubytovacích kapacit nelze vyloučit výskyt hmyzu v pokojích nebo apartmánech. Problémy mohou nastat i s výskytem hlodavců, koček, psů, drobných krabů či dalších živočichů a je třeba je vždy řešit na místě ihned, neboť reklamace po skončení zájezdu a požadavky finanční náhrady jsou bez možnosti osobního ověření delegátem náročnější.
  • ve většině hotelů je možné si pronajmout hotelový trezor. Využijte této možnosti k úschově svých cestovních dokladů, peněz a cenností. V opačném případě Vám doporučujeme rozdělit uvedené věci a uschovávat je minimálně na třech místech. Předejdete tak případným nepříjemnostem spojeným se ztrátou všech dokladů a finančních prostředků.
  • v žádném případě nelze označit vodu v ubytovacích objektech za pitnou. U některých hotelů, především na ostrovech, může být voda tekoucí z vodovodů slaná. Výjimečně může docházet i k problémům se zásobováním vodou, zejména teplou.
  • je-li v popisu vybavení pokoje uvedena varná konvice, je tento požadavek splněn i kávovarem a naopak.
  • koupelny ubytovacích objektů nižších kategorií často nejsou vybaveny mýdlem nebo jsou vybaveny mýdlem v drobném hotelovém balení. Doporučujeme vzít s sebou vlastní hygienické i toaletní potřeby, při ubytování v apartmánech i koupelnové prádlo a mycí potřeby na nádobí. V uzavřených nevětraných prostorách, jako jsou koupelny, může dojít vlivem zvýšené vlhkosti k výskytu plísně, a to i přesto, že je koupelna pravidelně čištěna. Plíseň za konkrétních podmínek vznikne ve velmi krátkém časovém horizontu. Nemalý vliv na tom mají i klimatické podmínky. Proto je třeba v pokojích pravidelně větrat.
  • je-li v popisu vybavení pokoje uvedena varná konvice, je tento požadavek splněn i kávovarem a naopak.
  • pokud je ubytovací zařízení vybaveno klimatizací, může se stát, že v některých hotelích bude v činnosti pouze v době nejvyšší sezóny nebo za příplatek.
  • ubytovací zvyklosti v některých zemích se mohou lišit od standardů v České republice. např. konfigurace koupelen bývá velmi úsporná a často je sprcha řešena přímým výstupem vedle sanitárního zařízení
  • pro některé země jsou typické poměrně malé rozměry pokojů a úsporné řešení lůžek formou paland. Některé pokoje mohou být vybaveny rozkládacím lůžkem a obytný prostor pokojů s více přistýlkami může být značně omezený.
  • dalším typem úsporného řešení lůžek je jejich instalace formou vysouvacího lůžka z úložného prostoru. Smyslem tohoto řešení je poskytnout klientovi větší prostorový komfort při denním pobytu v pokoji. Ceny uvedené v ceníku se vztahují i na tato lůžka, a není-li uvedeno v ceníku jinak, nelze pro tato lůžka poskytovat slevu z ceny.
  • přistýlka nemusí být vždy pevné lůžko, ale např. rozkládací lehátko, rozkládací křeslo, rozkládací gauč nebo palanda.
  • u hotelů mohou být kotviště lodí často v bezprostřední blízkosti pláže nebo i v její části.
  • při prodeji pokojů, kajut na lodi a zejména apartmánů preferujeme prodej těchto jednotek jako celku jednomu objednateli. V některých případech však vždy se souhlasem klienta jsou v prodeji i jednotlivá lůžka v těchto jednotkách s jejich možným obsazením dalšími klientovi neznámými osobami. Uvedená forma prodeje je určena pro klienty, kteří nejsou schopni plně obsadit celou ubytovací jednotku, nechtějí hradit poplatky za neobsazená lůžka a zároveň jim nevadí, když stejný objekt, zejména sociální zařízení popř. kuchyňku, sdílejí s jinými klienty. Při zakoupení těchto produktů v případech, kdy klient nehradí předepsané poplatky za neobsazená lůžka, doporučujeme pečlivě konzultovat obsazení jednotky s prodejcem. Požadavek a očekávání klienta, že při této formě odběru produktu zůstanou neobsazená a neuhrazená lůžka fakticky volná, nemůžeme splnit. Uvedený stav nastává pouze výjimečně v případech, kdy celá ubytovací kapacita není plně obsazena.
  • při ubytování jednoho klienta ve dvoulůžkovém nebo vícelůžkovém pokoji se účtuje příplatek za neobsazené lůžko, a to i v případech, kdy toto lůžko není v pokoji umístěno.
    V praxi to znamená, že jednolůžkový pokoj a dvoulůžkový pokoj s doplatkem na neobsazené lůžko jsou zcela rovnocenné a prodávají se za stejnou cenu. Konkrétní přidělení příslušného typu pokoje záleží výhradně na možnostech ubytovacího zařízení. Standardní jednolůžkový pokoj je vždy menších rozměrů.
  • při prodeji pokojů, kajut na lodi a zejména apartmánů preferujeme prodej těchto jednotek jako celek jednomu objednateli. V některých případech a se souhlasem klienta jsou v prodeji i jednotlivá lůžka v těchto jednotkách s jejich doobsazením dalšími cizími klienty. Uvedená forma prodeje je určena pro klienty, kteří nejsou schopni plně obsadit celou ubytovací jednotku, nechtějí hradit poplatky za neobsazená lůžka a zároveň jim nevadí, když stejný objekt, zejména sociální zařízení popř. kuchyňku, sdílejí s jinými klienty. Při zakoupení těchto produktů v případech, kdy klient nehradí předepsané poplatky za neobsazená lůžka, doporučujeme pečlivě konzultovat obsazení jednotky s prodejcem. Požadavek a očekávání klienta, že při této formě odběru produktu zůstanou neobsazená a neuhrazená lůžka fakticky volná, nemůžeme splnit. Uvedený stav nastává pouze výjimečně v případech, kdy celá ubytovací kapacita není plně obsazena.
  • fotografie ubytovacích kapacit uvedené v katalogu jsou ilustrační, proto nemusí vždy zcela přesně korespondovat s pokojem, který je klientovi na místě přidělen. Přidělování konkrétních ubytovacích kapacit provádí zásadně ubytovatelé a cestovní kancelář na toto má jen velmi omezený vliv.

Subjektivní hodnocení CK Čedok:

* velmi jednoduché ubytování s minimálním komfortem a jednoduchým rozsahem stravování

* * jednoduché ubytování určené pro méně náročné turisty, s jednoduchým rozsahem stravování

* * * běžný turistický standard ubytovacích a stravovacích služeb

* * * * kvalitní ubytování, vyšší standard ubytovacích a stravovacích služeb

* * * * * luxusní standard ubytovacích a stravovacích služeb

* zmenšený symbol (půl symbolu) - vyšší kvalita základního stupně

Stravování

U každého zájezdu naleznete informaci o možnostech stravování.Námi používané pojmy znamenají:

  • kontinentální snídaně – většinou opakující se nabídka - káva nebo čaj, chléb nebo pečivo, máslo, džem
  • kontinentální snídaně zesílená (rozšířená) – má rozsah kontinentální snídaně rozšířený o plátek sýra nebo salámu, popř. vejce
  • bufetový způsob stravování – samoobslužný systém stravování s nabídkou studené i teplé kuchyně
  • švédské stoly – samoobslužný systém stravování s nabídkou pouze studené kuchyně

V některých případech může být způsob stravování kombinovaný. Např. předkrmy jsou nabízeny formou švédského stolu, hlavní jídlo s obsluhou. Tato skutečnost je obvykle v katalogu uvedena. Naše CK nemůže zajistit, ale ani omezit, případnou nabídku specialit místní kuchyně dané země.
Kvalita stravování (bohatost a pestrost) je většinou přímo úměrná kategorii zvoleného ubytovacího objektu. Avšak stravovací zvyklosti v některých zemích, se mohou lišit od našeho způsobu stravování ve vydatnosti a pestrosti některých denních jídel. Není-li uvedeno jinak, nápoje nejsou zahrnuty v ceně stravování.
Fakultativně dokoupené večeře garantujeme při počtu deseti a více zájemců.

Doprava

Protože celkový dojem z Vaší dovolené nepochybně ovlivní kvalita dopravy, věnovali jsme v přípravě sezóny zvýšenou pozornost výběru smluvních dopravců.
Letecká přeprava je zajištěna formou charterových letů nebo na pravidelných linkách prověřených leteckých společností. V důsledku denního vytížení letových tras i techniky linkovým provozem se charterové lety realizují převážně v nočních hodinách. V souladu s platnými mezinárodními předpisy a dohodami nemůže naše cestovní kancelář ovlivnit případné změny letecké společnosti, typu letadla, letového řádu a trasy (včetně mezipřistání). V některých případech nastávají změny jen několik hodin před odletem. Ve Vašich pokynech uvedenou dobu letu je proto nutné chápat jako orientační, neboť může být změněna např. vlivem nepříznivých letových podmínek. Délka trvání zájezdu vychází z platného letového řádu v době zpracování katalogu. Změnou řádu, především v případě nočních letů, může být zkrácen celkový počet dní trvání zájezdu, avšak bez vlivu na zkrácení zaplacených služeb v cílovém místě. Dopravce je oprávněn v důsledku povětrnostních, technických, nebo jiných vlivů nezávislých na vůli dopravce přepravu odložit, zrušit nebo předčasně ukončit. Váhový limit pro leteckou přepravu zavazadel je odlišný dle jednotlivých dopravců a pohybuje se v rozmezí 15 až 20 kg na osobu v ekonomické třídě. Váhový limit pro daný zájezd Vám sdělí prodejce, případně bude uveden v cestovních informacích. Případná nadváha je zpoplatněna dle aktuálních ceníků leteckých společností. Informace na vyžádání sdělí prodejci zájezdů.
Autokarovou přepravu na letiště v Praze zajišťujeme buď vlastními autokary, nebo dopravními prostředky prověřených autobusových společností. Naše CK zpravidla využívá standardních autokarů v dálkové úpravě, která obvykle zahrnuje i video a nabídku teplých a studených nápojů. V případě nízkého zájmu o dopravu do centrálního odjezdového místa nebo na/z letiště může být tato doprava zrušena. Děje se tak, pokud počet zájemců o tuto službu klesne pod 6 osob. V tomto případě bude klientům vrácena částka, kterou za tuto službu uhradili.

Změny cen

Čedok si v souladu se Všeobecnými smluvními podmínkami vyhrazuje právo na změnu cen. Z obchodních důvodů provádíme v průběhu prodeje úpravy cen a doprodejové akce posledních míst například prodejem v režimu „v poslední minutě“, „last mi nu te“, „speciální nabídka“ či „nabídka no name“. V průběhu těchto akcí nemůže Čedok klientům dodatečně měnit cenu zájezdu platnou v době jeho zakoupení.
Ke změně ceny může dojít v důsledku zvýšení ceny pohonných hmot či plateb spojených s dopravou jako jsou letištní, přístavní či jiné poplatky nebo v případě, že se směnný kurs české koruny použitý pro stanovení ceny zájezdu změní v průměru o více než 10%. Ceny letenek tvořících součást zájezdu při využití pravidelné letecké přepravy jsou kalkulovány v optimální knihovací třídě. Při vyprodání knihovací třídy si Čedok vyhrazuje právo změnit cenu dopravy v závislosti na potvrzené ceně letenky. Náklady na leteckou přepravu byly kalkulovány s velkým předstihem a vycházely z průměrné světové ceny leteckého paliva nebo ropy platné v době kalkulace.

Minimální počet účastníků pro realizaci zájezdu

Minimální počet účastníků pro realizaci zájezdu je 35 osob, není-li u jednotlivých zájezdů v katalogu, v potvrzení o zájezdu nebo ve smlouvě o zájezdu uvedeno jinak.

Dodatečná přání klientů

K doplňujícím nebo upřesňujícím požadavkům klienta na ubytování nebo dopravu, které klient uvádí při objednávce zájezdu, Čedok přihlíží a dle svých možností se snaží klientům vyhovět. Tyto požadavky však je třeba vždy považovat pouze za nezávazné poptávky typu "pokud to bude možné" a jejich splnění netvoří součást závazku Čedoku vůči klientům. Pokud jde o požadavky za příplatek (např. balkon, výhled na moře, dětská postýlka) uvedené ve smlouvě o zájezdu, je Čedok povinen zajistit splnění tohoto požadavku.

Průvodci

Všechny poznávací zájezdy Čedoku, není-li uvedeno jinak, mají svého průvodce. Jsme si vědomi toho, že kvalita průvodců významně působí na spokojenost klientů. Proto je pečlivě vybíráme a příležitost v sezóně dostanou jen ti nejlepší. S těmi se také setkáte v průběhu své dovolené.

Delegáti

Pokud v pobytovém středisku funguje střediskový delegát, bude Vás po příjezdu kontaktovat a bude Vám nápomocen v místě pobytu. Delegát má na starosti obvykle více ubytovacích objektů a do střediska dojíždí. Při úvodní informativní schůzce Vás blíže seznámí s pobytovým místem a poskytovanými službami. Pro kontaktování střediskového delegáta doporučujeme využívat pro řešení veškerých záležitostí především úřední hodiny, pravidelné schůzky nebo telefonické spojení pro případ mimořádné události nebo potřeby okamžité pomoci.

Prohlídky a výklad

Není-li výslovně v itineráři zájezdů uvedeno, že program obsahuje prohlídku s místním průvodcem, pak doprovodný průvodce Čedoku podává výklad zpravidla jen v autokaru a v přiměřené míře mimo autokar.
Konkrétní prohlídky jednotlivých lokalit po výstupu z autokaru (např. archeologických areálů, zahrad, prostranství před významnými stavbami, interiérů kostelů, muzeí, památkových objektů apod.) probíhají individuálně bez přímého průvodcovského výkladu.

Výlety

Výlety nabízené v katalogu za podmínky účasti předem stanoveného minimálního počtu zájemců mohou být provázeny česky mluvícím průvodcem. Pro doprodej výletů na „poslední chvíli“ přímo na místě pobytu může být stanovena nižší cena, než je cena určená pro běžný prodej. Totéž se týká i půjčování aut. Při zakoupení výletů či pronájmu aut od místních agentur či kanceláří vzniká přímý smluvní vztah mezi klientem a poskytovatelem těchto služeb. Čedok neodpovídá za vady zboží či služeb, které si klient zakoupí v průběhu výletů u místních prodejců či poskytovatelů služeb. Výlety, zboží a další služby z místní nabídky nejsou součástí zájezdu Čedoku.

Pasové a vízové formality pro držitele českých pasů

V případě, že cena zájezdu zahrnuje obstarání víz do zemí s vízovou povinností, jejich zakoupení ještě nezaručuje jejich udělení. Udělení víz spadá do kompetence příslušných zastupitelských úřadů.
Není-li vízum klientovi uděleno, vízový poplatek propadá a CK nemůže jeho hodnotu refundovat, ledaže by tak učinil příslušný zastupitelský úřad. Rovněž tak nemůže refundovat cenu zájezdu, pokud klient stornuje zájezd z titulu neudělení vstupního víza, popřípadě je-li z určité země vyhoštěn nebo není-li do země, s níž máme i bezvízový styk, vpuštěn. V některých zemích se vyžaduje vyplnění vstupní karty při vstupu do země. Před opuštěním země se pak vyplňuje karta pro odjezd ze země.
Při cestách s mezipřistáním v USA se vyžaduje rovněž vstupní vízum do USA.
Uvedené informace o vízových formalitách jsou platné pouze pro občany ČR. Podmínky pro udělení a platnost víz se mohou během roku měnit a konzulární úřady nejsou povinny nás o tom informovat. Doporučujeme proto ověřit si potřebné informace předem na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě.
Občanům třetího státu, kteří mají vízovou povinnost, doporučujeme, aby si veškeré informace, týkající se vízové povinnosti a důležité skutečnosti s tím spojené, zjistili ještě před zakoupením zájezdu. Uvedené se vztahuje jak na cílové, tak na tranzitní země. Pokud si takový klient neopatří víza pro cílové nebo tranzitní země a je ze zájezdu vyloučen, nese veškeré náklady za storno zájezdu. V případě neudělení víza platí Všeobecné smluvní podmínky Čedoku a.s.

Upozorňujeme na to, že vycestovat mimo EU je možné pouze s platným pasem, nikoliv na občanský průkaz, a to, ani když ho cílová země akceptuje.

Austrálie
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a elektronicky vystavené vízum, tzv. eVISITOR, kdy klient obdrží „VISA CARD NOTICE“ (na přání zajistí CK Čedok). K získání víza je potřeba vyplnit formulář a dodat kopii pasu.

Ázerbájdžán
Turistické vízum je za poplatek 1 900,- Kč, vyřízení trvá 3 týdny. K získání víza je potřeba pas a 2x fotografie. Klient se musí osobně dostavit na ambasádu z důvodu odebrání otisků prstů.

Barma
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistické vízum, k jehož získání je třeba předložit barevnou kopii pasu a 3x pasovou fotografii. Vyřízení trvá cca 3 týdny.

Burundi
Turistické vízum uděluje ambasáda v Berlíně. Poplatek za vízum 2 500,- Kč. K získání víza je potřeba pas platný min. 6 měsíců po návratu, 2x vyplněný formulář, 2x barevné foto pasového formátu, kopie očkovacího průkazu s platným očkováním proti žluté zimnici, vyřízení trvá cca 14 dní.

Čína
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistické vízum (na přání zajistí CK Čedok), pro jehož získání je potřeba 1 dotazník, pasová fotografie, potvrzení o zaměstnání a souhlas zaměstnavatele s dovolenou (případně potvrzení o studiu či důchodu), výpisy z účtu za poslední 3 měsíce. Ostatní dokumenty dodá CK. Vše je nutné dodat minimálně 3 – 4 týdny před nástupem na zájezd do CK.

Dominikánská republika
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistická vstupní karta za poplatek 10 USD, který se hradí po příletu na letišti.

Indie
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistické vízum, pro jehož získání je potřeba vyplnit elektronicky formulář (na přání zajistí CK Čedok) + 2x foto 5 x 5 cm. Ostatní potřebné dokumenty zajistí CK. Vše je nutné dodat minimálně 3 – 4 týdny před nástupem na zájezd do CK.

Írán
Turistické vízum: 2 500,- Kč/osoba, K získání víza je potřeba 3x foto pasového formátu (ženy musí mít foto v šátku se zahalenými vlasy) a biometrický pas platný 6 měsíců po návratu. Klienti musí žádost o vízum osobně podat a víza osobně vyzvednout. Nutné potvrzení o cestovním pojištění. Po udělení plné moci může vízum obstarat CK. Klient se musí osobně dostavit na ambasádu z důvodu odebrání otisků prstů. Vyřízení víz trvá 2 měsíce.

Izrael
Bezvízový styk. Je nutný jen cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu). Vstupní a výstupní poplatek na hraničním přechodu.

Jamajka
Bezvízový styk do 30 dnů pobytu. Je nutný jen cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu).

Jordánsko
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a jednorázové vstupní vízum, které lze získat na počkání na letišti a pozemních hraničních přechodech. Vstupní vízum je nutné si zajistit po příletu na letišti v Ammánu za poplatek cca 60 USD. Na základě informace platné v době vydání tohoto katalogu bude pro cestující do Agaby vstupní vízum do Jordánska zajištěno zdarma na letišti.

Kambodža
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistické vízum, které lze získat přes internet tzv. eVISA (na přání zajistí Čedok) nebo po příletu na mezinárodním letišti v Phnom Penhu nebo Siam Reapu či na pozemních hraničních přechodech (nutno mít pasovou fotografii s sebou). Poplatek za toto vízum činí cca 30 USD.

Keňa
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a jednorázové vstupní vízum musí být zajištěné ještě před příjezdem do země. Od 1. 9. 2015 lze zajistit víza pouze prostřednictvím internetu, tzv. E-visa. Poplatek činí cca 51 USD.

Kuba
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistická vstupní karta (na přání zajistí CK Čedok). Pro její získání je potřeba pouze kopie pasu.

Laos
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistické vízum, které lze získat na vybraných mezinárodních letištích za poplatek cca 30 USD, zároveň je nutné předložit 2 fotografie.

Madagaskar
Turistické vízum se uděluje při vstupu do země za poplatek 60 Eur. K získání víza je potřeba 1 fotografie a fotokopie cestovního pasu

Mongolsko
K turistickému vízu je potřeba 2x foto, platnost pasu musí být 6 měsíců po příletu. Vyřízení trvá cca 14 dní.

Namibie
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + turistické vízum (vyřizuje se ve Vídni) - trvá cca 3 – 4 týdny – bližší informace u prodejců nebo na CK Čedok

Nepál
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + turistické vízum, které lze získat na všech hraničních přechodech nebo letišti v Káthmándu na 30 dnů za poplatek cca 30 USD. Je nutné s sebou mít zásobu pasových fotografií!

Omán
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu)+ turistické vízum, které lze získat na 30 dnů na mezinárodním letišti v Muscatu nebo na ománských hraničních přechodech.

Papua – Nová Guinea
Vízum je nutné vyřídit předem. K získání víza je potřeba 1x foto, vyplněný formulář a zpáteční letenka.

Srí Lanka
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + turistické vízum tzv. ETA APPROVAL NOTICE, které se vyřizuje elektronicky za poplatek. Na přání zajistí CK Čedok.

Tanzanie
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + turistické vízum, které lze získat po příletu na letiště za poplatek cca 50 EUR. K získání je třeba předložit očkovací průkaz s potvrzením o očkování proti žluté zimnici.

USA
Pro vstup do země je potřeba platný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + platné turistické vízum, jehož typ odpovídá skutečnému účelu pobytu. Při turistických cestách (typ víza B-2) může imigrační úředník omezit dobu pobytu v USA na 1 měsíc. Víza do USA se vyřizují elektronicky /www.usembassy.cz/. CK Čedok – vízové oddělení, může žádost vyřídit a sjednat termín pohovoru. Pro klienty s biometrickým pasem je možnost vyřízení tzv. registrace ESTA v rámci bezvízového programu. Registrace ESTA umožňuje cestovat do USA na turistickou nebo služební cestu do 90 dnů pobytu v USA. Použitelnost je 2 roky. Registrace ESTA je za poplatek a je nutná pro všechny cestovatele i děti, kteří musí mít vlastní cestovní pasy.

Vietnam
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + turistické vízum, které na přání zajistí CK Čedok.

Zanzibar
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + turistické vízum, které lze získat po příletu na letišti za poplatek cca 50 USD. K jeho získání je potřeba mezinárodní očkovací průkaz s potvrzením o očkování proti žluté zimnici.

Zimbabwe
Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + turistické vízum, které lze získat na letišti v Harare, Bulawayo nebo Victoria Falls za poplatek cca 30 USD na 30 dnů.


Ceny za zajištění víza se vyjadřují mimo základní cenu zájezdu jako fakultativní služba. Ceny víz vycházejí z ceny sjednané v době přípravy zájezdů a mohou se změnit. Poznávací zájezdy připravujeme s větším předstihem než pobytové zájezdy. Proto se ceny víz uváděných u poznávacích zájezdů mohou odchylovat od cen publikovaných u pobytových zájezdů.
Země z tohoto katalogu neuvedené v tomto seznamu

Pro tyto země platí pravidlo, že držitel českého pasu nemá vízovou povinnost a musí být vybaven platným cestovním pasem, jehož platnost vyprší nejdříve 6 měsíců po návratu z cesty, přičemž CK nemá povinnost platnost cestovního dokladu kontrolovat. Pasové orgány některých zemí (s vízovou povinností i bez ní) vyžadují pro vstup do země cestovní pas mající nejméně 1-2 volné stránky umožňující vlepení víza nebo umístění vstupního a výstupního razítka. Dodržování tohoto pravidla je důležité zejména v případech udělování víz v místě vstupu do země.

Očkování a léky

Ve většině destinací nabízených v našem katalogu není vyžadováno povinné očkování. Výjimku tvoří očkování proti žluté zimnici, jež je pro vstup do některých zemí povinné.
Před cestou doporučujeme konzultaci případných rizik s příslušnou hygienickou stanicí či odborným lékařem. Aktuální informace najdete také na příslušných internetových stránkách. Doporučené univerzální léky proti střevním potížím: Endiaron, Endiform, Diaryl, Reasec, Imodium. Konzultujte se svým lékařem nebo lékárníkem.

Způsoby placení

Naše cestovní kancelář umožňuje úhradu služeb širokým spektrem. Pokud jste si již vybrali svůj zájezd, Vaše objednávka byla potvrzena a návštěva naší pobočky je pro Vás časově náročná, můžete si jej objednat na našich internetových stránkách www.cedok.cz a zaplatit svou platební kartou zabezpečenou platbou online nebo můžete cenu zájezdu uhradit bankovním převodem na naše účty, jejichž čísla Vám sdělíme při potvrzení objednávky nebo bezhotovostně také na základě vystavené faktury. Při osobní návštěvě pobočky jsou možné jak hotovostní platby, tak platby platebními kartami. Bližší informace Vám podá každá pobočka naší CK nebo pracovníci naší rezervační centrály.

Důležité upozornění při uzavírání smlouvy/cestovní smlouvy u obchodních zástupců Čedoku

Obchodní zástupce Čedoku (autorizovaný prodejce) je Čedokem zmocněn výhradně k tomu, aby při uzavírání smlouvy o zájezdu od klienta inkasoval pouze zálohu ve výši a lhůtách stanovených ve smluvních podmínkách. Zbývající část ceny zájezdu hradí zákazník vždy přímo Čedoku, a to kterýmkoliv z výše uvedených způsobů placení. Zákazník má právo i při platbě zálohy uhradit tuto částku přímo Čedoku a nikoli obchodnímu zástupci, avšak tato platba musí být realizována v době rezervace služeb tj. ještě před uzavřením vlastní smlouvy o zájezdu. K tomuto opatření Čedok přistoupil z důvodu posílení jistoty všech klientů, že jejich finanční prostředky budou sloužit výhradně k úhradě jimi zakoupených služeb.

Specifika okružních plaveb

Pro účast na těchto zájezdech platí navíc následující podmínky:
Ke gala večeřím je vyžadován večerní společenský oděv, k běžným večeřím je třeba používat dlouhé kalhoty, košili a sako pro pány a šaty, kostým nebo společenské kalhoty a blůzu pro dámy.
Při nalodění Vám budou zavazadla odebrána a samostatně dopravena do kajuty. Za poškození či ztrátu zavazadel ručí lodní společnost jen omezeně, podobně jako u letecké přepravy. Proto doporučujeme mít cennosti, léky, doklady, peníze a jiné nepostradatelné předměty v příručním zavazadle. Je zakázáno do lodi vnášet potraviny a nápoje jakéhokoliv druhu ve všech typech zavazadel. Lodní společnost má právo kontrolovat zavazadla a zabavit nežádoucí předměty. Toto pravidlo platí i pro vnášení potravin a nápojů při návratu na loď při zastávkách během plavby. U všech plaveb včetně plaveb uvnitř EU se musejí účastníci před naloděním prokázat pasem platným nejméně 6 měsíců po návratu z plavby. Nelze cestovat pouze s občanským průkazem. Totéž platí pro děti všeho věku. Klient je povinen mít vyřízeny veškeré formality nutné pro vstup do cílových zemí plavby (např. vízum), a to ještě před nástupem na plavbu. Lodní společnost má právo kdykoliv změnit trasu případně i plavbu zrušit. Důvodem mohou být povětrnostní či bezpečnostní podmínky, politická situace nebo situace spadající do kategorie vis major. V těchto případech nevzniká klientům nárok na odškodnění za plavbu nebo její část. Absolutní rozhodovací pravomoc má na lodi kapitán a účastník plavby je povinen řídit se jeho pokyny. Na lodi nelze provádět specializované lékařské zákroky. Těhotné ženy se mohou plavby účastnit jen po konzultaci s lékařem, nejdéle do 22. týdne těhotenství. Minimální věk pro účast na plavbě je 6 měsíců pro plavby do 7 nocí a 12 měsíců pro delší plavby. Minimální věk pro samostatné cestování mládeže je 18 (Evropa, Asie) až 21 let (Karibik, Amerika). Toto jsou také věkové hranice pro samostatné kajuty pro děti a mládež, pokud kajuta není vedle kajuty rodičů. Stejná věková omezení platí pro konzumaci alkoholu. Útrata za služby nezahrnuté v ceně plavby Vám bude zpravidla účtována prostřednictvím plastové plavební karty. Poslední večer svůj účet vyrovnáte na recepci. Při nástupu pro krytí Vašeho účtu personál zaregistruje Vaši platební kartu, která musí být embosovaná (údaje vyražené na kartě vystupují nad její povrch), tj. pro Vaši účast na plavbě je tato karta nezbytná.
K Vašemu účtu na lodi se automaticky účtuje spropitné, které je povinné a hradíte jej při závěrečném vyrovnání.

Ceny služeb

Základní cena je cena, která je taxativně uvedená v ceníku konkrétního zájezdu. Tato cena nezahrnuje fakultativní služby a nepovinné příplatky. Základní cena a zákazníkem zakoupené fakultativní služby tvoří cenu zájezdu ve smyslu zákona. Všechny ceny uvedené v tomto katalogu jsou v Kč/jedna osoba. Při zakoupení zájezdu individuálním cestovatelem při neobsazení vícelůžkového pokoje bude požadována úhrada příplatku za jednolůžkový pokoj. Příplatek se hradí i v případě, kdy neobsazené lůžko nebude v jednolůžkovém pokoji fyzicky umístěno. Vstupy do památkových objektů nejsou zahrnuty v ceně, neníli v programu zájezdu uvedeno jinak.

Nabídky v poslední minutě

U doprodejových akcí „v poslední minutě“, „speciální nabídka“, či „nabídka no name“, může být cena nižší, než cena uvedená v katalogu.

Změny podmínek

Nabídku v tomto katalogu připravujeme se značným předstihem. V době mezi vydáním katalogu a realizací zájezdu proto mohou nastat nové okolnosti, které mají vliv na podmínky realizace zájezdu. Naše cestovní kancelář si proto vyhrazuje právo změnit údaje uvedené v tomto katalogu z technických, provozních nebo jiných důvodů, zejména rozsah a obsah služeb a dále i podmínky realizace účasti na zájezdu. Zejména může dojít ke změnám a posunům letového řádu a dále ke změnám pořadí jednotlivých programových dnů nebo prohlídek.
Trasy nakreslené v mapkách jsou jen orientační a mohou se změnit. Pro obsah nabízených služeb je směrodatný verbální popis.
Pořadí programových dnů může být pozměněno dle momentální situace v místě.


Ceny uvedené v tomto katalogu a ceníku byly kalkulovány dle kurzů platných k 19. 6. 2015. Ceny pobytových zájezdů jsou publikovány v samostatném ceníku, který je nedílnou součástí tohoto katalogu.
Údaje uvedené v tomto katalogu jsou platné ke dni uzávěrky, tj. k 10. 7. 2015. Čedok si vyhrazuje právo na jejich změnu. Tiskové chyby jsou vyhrazeny. Katalog je platný do 31. 12. 2016.

Upozornění

Data a text zveřejněný na webových stránkách www.cedok.cz mohou obsahovat nepřesnosti či chyby. Vyhrazujeme si právo měnit obsah stránek bez předešlého upozornění a negarantujeme správnost obsahu. Děkujeme za pochopení.

Prostudujte si prosím ještě před podáním přihlášky na zájezd jak Všeobecné podmínky, tak níže uvedené doplňující informace, aby bylo dosaženo shody mezi naším a Vaším chápáním rozsahu a obsahu služeb.

Ceny služeb

Základní cena je cena, která je taxativně uvedená v tabulkové části ceníku a je konečnou cenou ve smyslu zákona, tj. zahrnuje rovněž povinné příplatky. Tato cena nezahrnuje fakultativní služby. Základní cena a zákazníkem zakoupené fakultativní služby tvoří cenu zájezdu ve smyslu zákona. Všechny ceny uvedené v tomto ceníku jsou v Kč za jednu osobu. V případě ubytování v apartmánu nebo studiu jsou ceny platné při jejich plném obsazení. Věková hranice dětských cen, popř. slev a příplatků, není-li uvedeno jinak, se rozumí do dovršení věku dítěte, kdy rozhodujícím je věk dítěte k datu odjezdu zájezdu nebo nástupu na služby, u leteckých zájezdů je rozhodným datem věk dítěte v den příletu do vlasti.

Není-li v ceníku uvedeno jinak, děti ve věku do 2 let hradí pouze manipulační poplatek 990,- Kč, event. cestovní pojištění. Tyto děti nečerpají žádné služby ani nejsou pojištěny, nemají nárok na místo v dopravním prostředku. Doporučujeme tyto děti připojistit stejně jako dospělé osoby. Žádáte-li vícetýdenní pobyt, sdělí Vám cenu Vašeho zájezdu na vyžádání prodejce. Při zakoupení zájezdu individuálním cestovatelem při neobsazení vícelůžkového pokoje bude požadována úhrada příplatku za jednolůžkový pokoj. Příplatek na jednolůžkový pokoj zjistíte připočtením doplatku na neobsazené lůžko k základní ceně ve dvoulůžkovém pokoji. Příplatek se hradí i v případě, kdy neobsazené lůžko nebude v jednolůžkovém pokoji fyzicky umístěno. Neobsazená lůžka se rovněž doplácejí při neobsazení apartmánu plným počtem osob. Neobsazené přistýlky se hradí pouze v případech, kdy je v ceníku výslovně uvedena cena za neobsazenou přistýlku.

Změny cen

Čedok si v souladu se Všeobecnými podmínkami vyhrazuje právo na změnu cen. Z obchodních důvodů provádíme v průběhu prodeje úpravy cen a doprodejové akce posledních míst například prodejem v režimu „v poslední minutě“, „last minute“, „speciální nabídka“ či „nabídka no name“. V průběhu těchto akcí nemůže Čedok klientům dodatečně měnit cenu zájezdu platnou v době jeho zakoupení. Ke změně ceny může dojít mj. i v důsledku změny ceny účtované leteckou společností, například v důsledku zvýšení ceny leteckého paliva. Ceny letenek tvořících součást zájezdu při využití pravidelné letecké přepravy jsou kalkulovány v optimální knihovací třídě. V případě obsazení těchto míst si před uzavřením smlouvy o zájezdu Čedok vyhrazuje právo změnit cenu zájezdu v závislosti na potvrzené ceně letenky. Náklady na leteckou přepravu byly kalkulovány předem a vycházely z průměrné světové ceny leteckého paliva nebo ropy platné v době přípravy zájezdů. Analogický princip platí pro účtování vízových poplatků.