Naše webové stránky používají k vylepšování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Rozumím

Evropa, Středomoří a Exotika

Obsah




Úvod

Podmínky účasti na zájezdech a vzájemná práva a povinnosti, vznikající mezi klientem a naší cestovní kanceláří, stanoví Všeobecné smluvní podmínky Čedoku a.s., jejichž úplné znění naleznete na závěrečných stránkách tohoto katalogu. Jejich nedílnou součástí jsou další podmínky upravující obsah našich služeb uvedené v následující informaci. Prostudujte si, prosím, ještě před sepsáním smlouvy o zájezdu jak Všeobecné smluvní podmínky, tak tyto níže uvedené doplňující informace, aby bylo dosaženo shody mezi naším a Vaším chápáním rozsahu a obsahu služeb.

Ubytování

Vzhledem k tomu, že vnímání kvality i označování kategorie ubytování se mohou v jednotlivých zemích výrazně lišit, užívá Čedok pro hodnocení ubytovacích zařízení vlastní stupnici vybavenosti a úrovně poskytovaných služeb. Stupnice vyjadřuje pouze názor Čedoku na ubytování tak, jak se jeví z hlediska standardu požadavků středoevropského cestovatele. Upozorňujeme, že hodnocení ubytování v apartmánech není totožné s hodnocením ubytování v hotelu, neboť jde o odlišný typ ubytovacího zařízení. Například nelze očekávat, že apartmány označené třemi symboly Čedoku odpovídají svou úrovní stejně označenému hotelu. Poskytované služby v apartmánech jsou zpravidla na nižší úrovni než v hotelích, což nachází své vyjádření v cenách zájezdů. Vysvětlení stupnice vybavenosti a poskytovaných služeb je uvedeno níže.
Přestože naši pracovníci věnují nákupu ubytovacích kapacit náležitou péči a stejná péče je následně věnována i úplnosti a přesnosti popisu ubytovacích zařízení v katalogu, nemůže Čedok ovlivnit některé skutečnosti:

  • ve výjimečném případě, nikoli však vinou naší CK, může dojít k překnihování ubytovacího zařízení. V takovém případě Vám bude poskytnuto ubytování shodné či vyšší kategorie.
  • doba určená k ubytování a opuštění pokoje nebo apartmá je stanovena provozovatelem ubytovacího zařízení tak, aby mohl být proveden řádný úklid. Naší snahou je zkrátit Vám při příjezdu dobu čekání na ubytování na minimum. Stejně tak při odjezdu usilujeme o zajištění možnosti odložení či úschovy zavazadel, po nezbytně nutnou dobu.. Bohužel, cestovní kancelář nemůže garantovat v každém případě bezprostřední návaznost ubytování na Váš příjezd a ukončení ubytování na odjezd.
  • dovolená je pro mnohé turisty spojena s bohatým nočním životem. Proto jsou některá turistická střediska přesycena zábavními podniky – bary, vinárnami, diskotékami a nočními kluby, jejichž provoz je obvykle hlučný; v takových případech nemůže naše CK zajistit v ubytovacích zařízeních absolutní klid.
  • Ačkoliv se turistické destinace snaží ve většině případů provádět veškerou údržbu a stavební činnost v ubytovacích zařízeních či blízko nich mimo hlavní sezonu, může přesto v místě pobytu docházet ke stavební či jiné technické činnosti. Na tuto skutečnost nemá CK Čedok žádný vliv a nemůže ji nijak ovlivnit.
  • konkrétní klimatické podmínky v různých oblastech jsou spojeny s existencí rozličné fauny. Neovlivnitelnou nepříjemnou skutečností, se kterou se můžete v ubytovacích zařízeních setkat, je výskyt různých druhů hmyzu a především komárů. Přes intenzivní snahy správců ubytovacích zařízení nelze vyloučit výskyt hmyzu v pokojích nebo apartmánech. Problémy mohou nastat i s výskytem hlodavců, koček, psů, drobných krabů či dalších živočichů a je třeba je vždy reklamovat v místě pobytu.
  • ve většině hotelů je možné si pronajmout hotelový trezor. Využijte této možnosti k úschově svých cestovních dokladů, peněz a cenností. V opačném případě Vám doporučujeme rozdělit uvedené věci a uschovávat je na více místech. Předejdete tak případným nepříjemnostem spojeným se ztrátou všech dokladů a finančních prostředků.
  • v mnoha případech není tekoucí voda v ubytovacích zařízeních pitná; o kvalitě vody se vždy nejprve informujte u delegáta nebo u personálu ubytovacího zařízení. V některých ubytovacích zařízeních, především na ostrovech, může být voda tekoucí z vodovodů slaná. Výjimečně může docházet i k problémům se zásobováním vodou, zejména teplou.
  • koupelny ubytovacích zařízení nižších kategorií často nejsou vybaveny mýdlem nebo jsou vybaveny mýdlem v drobném hotelovém balení. Doporučujeme vzít s sebou vlastní hygienické i toaletní potřeby, při ubytování v apartmánech i koupelnové prádlo a hygienické potřeby. V uzavřených nevětraných prostorách, jako jsou koupelny, může dojít vlivem zvýšené vlhkosti k výskytu plísně, a to i přesto, že je koupelna pravidelně čištěna. Plíseň za konkrétních podmínek vznikne ve velmi krátké době. Vliv na to mají i klimatické podmínky, způsobující vyšší kondenzaci vnitřní vlhkosti. Proto je třeba v pokojích pravidelně větrat.
  • pokud je ubytovací zařízení vybaveno klimatizací, může se stát, že bude v činnosti pouze v době vysokých venkovních teplot nebo za příplatek.
  • je-li v popisu vybavení pokoje uvedena varná konvice, je tento požadavek splněn i kávovarem a naopak.
  • ubytovací zvyklosti v některých zemích se mohou lišit od standardů v České republice. např. konfigurace koupelen bývá velmi úsporná a často sprcha není oddělena sprchovým koutem.
  • pro některé země jsou typické poměrně malé rozměry pokojů a úsporné řešení lůžek i formou paland. Některé pokoje mohou být vybaveny rozkládacím lůžkem a obytný prostor pokojů s více přistýlkami může být značně omezený.
  • dalším typem řešení lůžek je jejich instalace formou vysouvacího lůžka z úložného prostoru. Smyslem tohoto řešení je poskytnout klientovi větší prostorový komfort při denním pobytu v pokoji. Ceny uvedené v ceníku se vztahují i na tato lůžka.
  • přistýlka nemusí být vždy pevné lůžko, ale např. rozkládací lehátko, rozkládací křeslo, rozkládací gauč nebo palanda.
  • při ubytování jednoho klienta ve dvoulůžkovém nebo vícelůžkovém pokoji se účtuje příplatek za jednolůžkový pokoj. V praxi to znamená, že jednolůžkový pokoj a dvoulůžkový pokoj s doplatkem na jednolůžkový pokoj jsou zcela rovnocenné a prodávají se za stejnou cenu. Konkrétní přidělení příslušného typu pokoje záleží výhradně na možnostech ubytovacího zařízení. Standardní jednolůžkový pokoj je vždy menších rozměrů.
  • pokoje, které jsou situovány na mořskou stranu, nemusejí však mít i výhled na moře. Uvedená charakteristika znamená, že pokoje jsou situovány v té části ubytovacího objektu, která je orientována směrem k moři. Mezi mořem a okny pokoje však mohou být překážky, např. stromy nebo stavby. Moře je někdy z pokoje vidět jen částečně nebo není vidět vůbec.
  • u hotelů mohou být kotviště lodí často v bezprostřední blízkosti pláže nebo i v její části.
  • v některých zemích může docházet k opakovaným výpadkům dodávky elektrického proudu a s tím spojeným výpadkům klimatizace a zásobování vodou.
  • bazény mohou být dočasně mimo provoz.
  • v některých hotelech (zejména vyšší kategorie) není dovoleno chodit do hotelové restaurace v plážovém oblečení či krátkých kalhotách. Doporučujeme formálnější oblečení.
  • fotografie ubytovacích kapacit uvedené v katalogu jsou ilustrační, proto nemusí vždy zcela přesně korespondovat s pokojem, který je klientovi na místě přidělen. Přidělování konkrétních ubytovacích kapacit provádí zásadně provozovatelé ubytovacích zařízení.

Subjektivní hodnocení CK Čedok:

* velmi jednoduché ubytování s minimálním komfortem a jednoduchým rozsahem stravování

** jednoduché ubytování určené pro méně náročné turisty, s jednoduchým rozsahem stravování

*** běžný turistický standard ubytovacích a stravovacích služeb

**** kvalitní ubytování, vyšší standard ubytovacích a stravovacích služeb

***** luxusní standard ubytovacích a stravovacích služeb

* zmenšený symbol (půl symbolu) - vyšší kvalita základního stupně


Stravování

U každého zájezdu naleznete informaci o možnostech stravování.
Námi používané pojmy znamenají:

  • kontinentální snídaně – většinou opakující se nabídka - káva nebo čaj, chléb nebo pečivo, máslo, džem
  • kontinentální snídaně zesílená (rozšířená) – má rozsah kontinentální snídaně rozšířený o plátek sýra nebo salámu, popř. vejce
  • bufetový způsob stravování – samoobslužný systém stravování s nabídkou studené i teplé kuchyně
  • light all inclusive – zahrnuje snídani (většinou samoobslužnou), oběd a večeři včetně nápojů s obsluhou nebo formou bufetového výběru. Je-li uvedeno v popisu u hotelu, tak i nápoje během dne.
  • all inclusive – celodenní stravování (tj. plná penze, někdy i další občerstvení) včetně nápojů zahrnuto v ceně. Konkrétní rozsah stravování se řídí pravidly, která stanoví ubytovací zařízení. Pestrost a četnost stravování odpovídá kategorii ubytovacího zařízení. Je třeba počítat, že čerpání stravovacích služeb probíhá ve stravovacích časech stanovených hotelem, nikoliv nepřetržitě. Začátek a konec čerpání služeb all inclusive se řídí časem nastěhování do pokojů a jejich uvolnění.

V některých případech může být způsob stravování kombinovaný. Např. předkrmy jsou nabízeny formou švédského stolu, hlavní jídlo s obsluhou. Tato skutečnost je obvykle v katalogu uvedena. Naše CK nemůže zajistit, ale ani omezit, případnou nabídku specialit místní kuchyně dané země.
Kvalita stravování (bohatost a pestrost) je většinou přímo úměrná kategorii ubytovacího zařízení. Avšak stravovací zvyklosti v některých zemích se mohou lišit od našeho způsobu stravování ve vydatnosti a pestrosti některých denních jídel.
Není-li uvedeno jinak, nápoje nejsou zahrnuty v ceně stravování.

Doprava

Protože celkový dojem z Vaší dovolené nepochybně ovlivní kvalita dopravy, věnovali jsme zvýšenou pozornost též výběru smluvních dopravců.
Letecká přeprava je zajištěna formou charterových letů nebo na pravidelných linkách prověřených leteckých společností. V důsledku denního vytížení letových tras i techniky linkovým provozem se charterové lety realizují převážně v nočních hodinách. V souladu s platnými mezinárodními předpisy a dohodami nemůže naše cestovní kancelář ovlivnit případné změny letecké společnosti, typu letadla, letového řádu a trasy (včetně mezipřistání). V některých případech nastávají změny jen několik hodin před odletem. Délka trvání zájezdu vychází z platného letového řádu v době zpracování katalogu. Dopravce je oprávněn v důsledku povětrnostních, technických nebo jiných vlivů nezávislých na jeho vůli přepravu odložit, zrušit nebo předčasně ukončit. Váhový limit pro leteckou přepravu zavazadel je odlišný dle jednotlivých dopravců a pohybuje se v rozmezí 15 až 20 kg na osobu v ekonomické třídě. Váhový limit pro daný zájezd Vám sdělí prodejce, případně bude uveden v cestovních informacích.
Případná nadváha je zpoplatněna dle aktuálních ceníků leteckých společností. Informace na vyžádání sdělí prodejci zájezdů.
Autokarovou přepravu zajišťujeme buď vlastními autokary, nebo dopravními prostředky osvědčených autobusových společností. Taktéž využíváme nabídky autokarové dopravy jiných CK. Naše CK používá na svých cestách autokary v dálkové úpravě, což obvykle zahrnuje TV s DVD a nabídku teplých a studených nápojů. Do vzdálenějších míst pak i klimatizaci a WC. Všechna místa v autokaru mají stejnou hodnotu a nelze požadovat slevu z ceny při přidělení místa v autokaru, které klientovi nevyhovuje. Při přidělování míst v autokarech se snažíme vyhovět individuálním přáním klientů. Přednost mají klienti, kteří uzavřeli smlouvu na daný zájezd dříve.

Minimální počet účastníků pro realizaci zájezdu

Minimální počet účastníků pro realizaci zájezdu je 35 osob, není-li u jednotlivých zájezdů v katalogu, v potvrzení o zájezdu nebo ve smlouvě o zájezdu uvedeno jinak.

Průvodci

Všechny zájezdy Čedoku, není-li uvedeno jinak, mají svého průvodce. Jsme si vědomi toho, že kvalita průvodců významně působí na spokojenost klientů; proto je pečlivě vybíráme a příležitost v sezóně dostanou jen ti nejlepší. S těmi se také setkáte v průběhu své dovolené.

Prohlídky a výklad

Není-li výslovně v itineráři zájezdů uvedeno, že program obsahuje prohlídku s místním průvodcem, pak doprovodný průvodce Čedoku podává výklad zpravidla jen v autokaru (řada států zakazuje průvodcům CK provádět tuto průvodcovskou činnost bez místního živnostenského povolení).
Konkrétní prohlídky jednotlivých lokalit po výstupu z autokaru (např. archeologických areálů, zahrad, prostranství před významnými stavbami, interiérů kostelů, muzeí, památkových objektů apod.) probíhají individuálně bez přímého průvodcovského výkladu.

Výlety

Fakultativní výlety jsou organizovány při minimálním počtu 15 osob, není-li uvedeno jinak. Při dosažení minimálního počtu osob pro realizaci výletu jsou doprovázeny česky mluvícím průvodcem. Ceny výletů obvykle nezahrnují vstupy do památkových objektů, není-li uvedeno jinak. Pro doprodej výletů na „poslední chvíli“ přímo na místě pobytu může být stanovena jiná cena, než je cena uvedená v katalogu.

Pasové a vízové formality pro držitele českých pasů

V případě, že cena zájezdu zahrnuje obstarání víz do zemí s vízovou povinností, jejich zakoupení ještě nezaručuje jejich udělení. Udělení víz spadá do kompetence příslušných zastupitelských úřadů. Není-li vízum klientovi uděleno, vízový poplatek propadá a CK nemůže jeho hodnotu vracet. Rovněž tak CK nemůže vracet cenu zájezdu, pokud klient neobdrží vstupní víza, popřípadě je-li z určité země vyhoštěn nebo není-li do země, s níž máme i bezvízový styk, vpuštěn. V některých zemích se vyžaduje vyplnění vstupní karty při vstupu do země. Před opuštěním země se pak vyplňuje karta pro odjezd ze země.
Při cestách s mezipřistáním v USA se vyžaduje rovněž vstupní vízum do USA.
Uvedené informace o vízových formalitách jsou platné pouze pro občany ČR. Podmínky pro udělení a platnost víz se mohou během roku měnit a konzulární úřady nejsou povinny nás o tom informovat. Ověřte si potřebné informace předem na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě příslušného státu.
Občané jiných států jsou povinni zjistit si vízové podmínky jednotlivých destinací sami ještě před zakoupením zájezdu. Uvedená povinnost se vztahuje jak na cílové, tak na tranzitní země. Pokud si klient, který není občanem ČR, neopatří víza pro cílové nebo tranzitní země a je ze zájezdu vyloučen, nelze mu vrátit cenu zájezdu. V případě neudělení víza platí Všeobecné smluvní podmínky Čedoku a.s. Upozorňujeme na to, že vycestovat mimo EU je možné pouze s platným pasem, nikoliv na občanský průkaz, a to, ani když ho cílová země akceptuje.

Čína

Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistické vízum (na přání zajistí CK Čedok), pro jehož získání je potřeba 1 dotazník, pasová fotografie, potvrzení o zaměstnání a souhlas zaměstnavatele s dovolenou (případně potvrzení o studiu či důchodu), výpisy z účtu za poslední 3 měsíce. Ostatní dokumenty dodá CK. Vše je nutné dodat minimálně 3–4 týdny před nástupem na zájezd do CK.

Indie

Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistické vízum, pro jehož získání je potřeba vyplnit elektronicky formulář (na přání zajistí CK Čedok) + 2x foto 5 x 5 cm. Ostatní potřebné dokumenty zajistí CK. Vše je nutné dodat minimálně 3–4 týdny před nástupem na zájezd do CK.

Kuba

Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) a turistická vstupní karta (na přání zajistí CK Čedok). Pro její získání je potřeba pouze kopie pasu.

Srí Lanka

Pro vstup do země je nutný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + turistické vízum tzv. ETA APPROVAL NOTICE, které se vyřizuje elektronicky za poplatek. Na přání zajistí CK Čedok.

USA

Pro vstup do země je potřeba platný cestovní pas (platný 6 měsíců po návratu) + platné turistické vízum, jehož typ odpovídá skutečnému účelu pobytu. Při turistických cestách (typ víza B-2) může imigrační úředník omezit dobu pobytu v USA na 1 měsíc. Víza do USA se vyřizují elektronicky /www.usembassy.cz/. CK Čedok – vízové oddělení, může žádost vyřídit a sjednat termín pohovoru. Pro klienty s biometrickým pasem je možnost vyřízení tzv. registrace ESTA v rámci bezvízového programu. Registrace ESTA umožňuje cestovat do USA na turistickou nebo služební cestu do 90 dnů pobytu v USA. Použitelnost je 2 roky. Registrace ESTA je za poplatek a je nutná pro všechny cestovatele i děti, kteří musí mít vlastní cestovní pasy.
Ceny za zajištění víza se vyjadřují mimo základní cenu zájezdu jako fakultativní služba. Ceny víz vycházejí z ceny sjednané v době přípravy zájezdů a mohou se změnit. Poznávací zájezdy připravujeme s větším předstihem než pobytové zájezdy.

Země z tohoto katalogu neuvedené v tomto seznamu

Pro tyto země platí pravidlo, že držitel českého pasu nemá vízovou povinnost amusí být vybaven platným cestovním pasem, jehož platnost vyprší nejdříve 6 měsíců po návratu z cesty, přičemž CK nemá povinnost platnost cestovního dokladu kontrolovat. Pasové orgány některých zemí (s vízovou povinností i bez ní) vyžadují pro vstup do země cestovní pas mající nejméně 1-2 volné stránky umožňující vlepení víza nebo umístění vstupního a výstupního razítka. Dodržování tohoto pravidla je důležité zejména v případech udělování víz v místě vstupu do země.

Očkování a léky

Ve většině destinací nabízených v našem katalogu není vyžadováno povinné očkování. Výjimku tvoří očkování proti žluté zimnici, jež je pro vstup do některých zemí povinné.
Před cestou doporučujeme konzultaci případných rizik s příslušnou hygienickou stanicí či odborným lékařem. Aktuální informace najdete také na příslušných internetových stránkách. Doporučené univerzální léky proti střevním potížím: Endiaron, Endiform, Diaryl, Reasec, Imodium. Konzultujte se svým lékařem nebo lékárníkem.

Způsoby placení

Naše cestovní kancelář umožňuje úhradu služeb širokým spektrem způsobů. Pokud jste si již vybrali svůj zájezd, Vaše objednávka byla autorizována a návštěva naší pobočky je pro Vás časově náročná, můžete si jej objednat na našich internetových stránkách www.cedok.cz a zaplatit svou platební kartou zabezpečenou platbou online nebo můžete cenu zájezdu uhradit bankovním převodem na naše účty, jejichž čísla Vám sdělíme při potvrzení objednávky nebo bezhotovostně také na základě vystavené faktury. Při osobní návštěvě pobočky jsou možné jak hotovostní platby, tak platby platebními kartami. Bližší informace Vám podá každá pobočka naší CK nebo pracovníci naší rezervační centrály.
Specifickou formu úhrady tvoří hodnotové poukázky, které vydává Čedok samostatně nebo ve spolupráci se svými smluvními partnery. Podmínky úhrady těmito poukázkami jsou uvedeny přímo na každé poukázce. Poukázky nejsou směnitelné za finanční hotovost.

Důležité upozornění při uzavírání smlouvy o zájezdu u obchodních zástupců Čedoku

Obchodní zástupce Čedoku (autorizovaný prodejce) je Čedokem zmocněn výhradně k tomu, aby při uzavírání smlouvy o zájezdu od klienta inkasoval pouze zálohu ve výši a lhůtách stanovených ve Všeobecných smluvních podmínkách. Zbývající část ceny zájezdu hradí zákazník vždy přímo Čedoku, a to kterýmkoliv z výše uvedených způsobů placení. Zákazník má právo i při platbě zálohy uhradit tuto částku přímo Čedoku, a nikoli obchodnímu zástupci, avšak tato platba musí být realizována při rezervaci služeb tj. ještě před uzavřením vlastní smlouvy o zájezdu. K tomuto opatření Čedok přistoupil z důvodu posílení jistoty všech klientů, že jejich finanční prostředky budou sloužit výhradně k úhradě jimi zakoupených služeb.

Různé

Při posuzování reklamací postupujeme vždy v souladu se Všeobecnými smluvními podmínkami a Reklamačním řádem, které jsou vydány v souladu s občanským zákoníkem (přičemž plné texty těchto dokumentů jsou klientům k dispozici na všech pobočkách CK, na webu www.cedok.cz i v každém katalogu), a vycházíme z principu účelnosti, tj. zda služby umožňují plnit hlavní předpokládaný účel zájezdu, který lze spravedlivě očekávat, např. odpočinek umoře. Na subjektivní hodnocení významu jednotlivých komponentů služeb klientem nelze bohužel brát zřetel. Stejně nemůžeme zohledňovat ani subjektivní hodnocení jakosti služeb a prostředí.

Specifika okružních plaveb

Pro účast na těchto zájezdech platí navíc následující podmínky:

Ke gala večeřím je vyžadován večerní společenský oděv, k běžným večeřím je třeba používat dlouhé kalhoty, košili a sako pro pány a šaty, kostým nebo společenské kalhoty a blůzu pro dámy.
Při nalodění Vám budou zavazadla odebrána a samostatně dopravena do kajuty. Za poškození či ztrátu zavazadel ručí lodní společnost jen omezeně, podobně jako u letecké přepravy. Proto doporučujeme mít cennosti, léky, doklady, peníze a jiné nepostradatelné předměty v příručním zavazadle. Je zakázáno do lodi vnášet potraviny a nápoje jakéhokoliv druhu ve všech typech zavazadel. Lodní společnost má právo kontrolovat zavazadla a zabavit nežádoucí předměty. Toto pravidlo platí i pro vnášení potravin a nápojů při návratu na loď při zastávkách během plavby.
U všech plaveb včetně plaveb uvnitř EU se musejí účastníci před naloděním prokázat pasem platným nejméně 6 měsíců po návratu z plavby. Nelze cestovat pouze s občanským průkazem. Totéž platí pro děti všeho věku. Klient je povinen mít vyřízeny veškeré formality nutné pro vstup do cílových zemí plavby (např. vízum), a to ještě před nástupem na plavbu. Lodní společnost má právo změnit trasu případně i plavbu zrušit z důvodů povětrnostních či bezpečnostních podmínek, politické situace nebo další situace spadající do kategorie vyšší moci. V těchto případech nevzniká klientům nárok na odškodnění za plavbu nebo její část. Absolutní rozhodovací pravomoc má na lodi kapitán a účastník plavby je povinen řídit se jeho pokyny. Na lodi nelze provádět specializované lékařské zákroky. Těhotné ženy se mohou plavby účastnit jen po konzultaci s lékařem, nejdéle však do 22. týdne těhotenství. Minimální věk pro účast na plavbě je 6 měsíců pro plavby do 7 nocí a 12 měsíců pro delší plavby. Minimální věk pro samostatné cestování mládeže je 18 (Evropa, Asie) až 21 let (Karibik, Amerika). Toto jsou také věkové hranice pro samostatné kajuty pro děti amládež, pokud kajuta není vedle kajuty rodičů. Stejná věková omezení platí pro konzumaci alkoholu. Útrata za služby nezahrnuté v ceně plavby Vám bude zpravidla účtována prostřednictvím plastové plavební karty. Poslední večer svůj účet vyrovnáte na recepci. Při nástupu pro krytí Vašeho účtu personál zaregistruje Vaši platební kartu, která musí být embosovaná (údaje vyražené na kartě vystupují nad její povrch), tj. pro Vaši účast na plavbě je tato karta nezbytná. K Vašemu účtu na lodi se automaticky účtuje spropitné, které je povinné a hradíte je při závěrečném vyrovnání.

Ceny služeb

Základní cena je cena, která je uvedená v ceníku konkrétního zájezdu. Tato cena nezahrnuje fakultativní služby a nepovinné příplatky, ani nezohledňuje případné slevy. Základní cena (vč. případných slev), povinné příplatky a zákazníkem zakoupené fakultativní služby tvoří cenu zájezdu ve smyslu zákona. Všechny ceny uvedené v tomto katalogu jsou v Kč za jednu osobu. Při zakoupení zájezdu individuálním cestovatelem při neobsazení vícelůžkového pokoje bude požadována úhrada příplatku za jednolůžkový pokoj (viz výše). Vstupy do památkových objektů nejsou zahrnuty v ceně, není-li v programu zájezdu uvedeno jinak.

Výhrada změny podmínek

Nabídku v tomto katalogu připravujeme se značným předstihem. V době mezi vydáním katalogu a realizací zájezdu proto mohou nastat nové okolnosti, které mají vliv na podmínky realizace zájezdu. Naše cestovní kancelář Vás proto před sjednáním smlouvy o zájezdu bude informovat o případných změnách oproti informacím uvedeným v katalogu.

Ceny uvedené v tomto katalogu byly kalkulovány dle kurzů platných k 12. 10. 2015.
Údaje uvedené v tomto katalogu jsou platné ke dni uzávěrky, tj. k 16. 10. 2015. Čedok si vyhrazuje právo na jejich změnu. Katalog je platný do 31. 12. 2016.