Naše webové stránky používají k vylepšování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Rozumím

Dovolená v ČR

Obsah




Co byste měli vědět o našich službách

Podmínky účasti na zájezdech a pobytech a vzájemná práva a povinnosti, vznikající mezi zákazníkem a naší cestovní kanceláří, stanoví „Všeobecné smluvní podmínky Čedoku a.s.“, jejichž úplné znění naleznete na závěrečných stránkách tohoto katalogu. Jejich nedílnou součástí jsou další podmínky upravující rozsah a obsah našich služeb uvedené v následující informaci.

Prostudujte si, prosím, ještě před podáním přihlášky na zájezd jak Všeobecné podmínky, tak tyto níže uvedené doplňující informace, aby bylo dosaženo shody mezi naším a Vaším chápáním rozsahu a obsahu služeb.

Subjektivní hodnocení CK Čedok:

* velmi jednoduché ubytování s minimálním komfortem a jednoduchým rozsahem stravování

** jednoduché ubytování určené pro méně náročné turisty, s jednoduchým rozsahem stravování

*** běžný turistický standard ubytovacích a stravovacích služeb

**** kvalitní ubytování, vyšší standard ubytovacích a stravovacích služeb

***** luxusní standard ubytovacích a stravovacích služeb

* zmenšený symbol (půl symbolu) - vyšší kvalita základního stupně

Pobyt se psem

U takto označených pobytů je pobyt se psem event. jiným domácím zvířetem možný.
Pes není umístěn v kotci a není pro něj zajištěna potrava. Při objednání pobytu je nutné uvést druh psa, neboť jeho účast je v mnoha případech podmíněna jeho velikostí nebo rasou. V případě jiného domácího zvířete (kočka, morče apod.) musí být jeho účast předem konzultována s ubytovatelem. Majitel zvířete musí při nástupu na pobyt předložit potvrzení staré max. 3 dny, že je zvíře zdravé a dále potvrzení o očkování proti psince a vzteklině. Poplatek za domácí zvíře se platí na místě.

Nástup na pobyt

Pokud není uvedeno jinak, nástup do ubytovacího zařízení je po 14,00 hod., pokoje se uvolňují podle příslušného hotelového řádu, zpravidla do 10,00 hod.

Ubytování

Pro Vaši spokojenost je nabídka ubytovacích kapacit v každém cíli cesty co nejpestřejší – od apartmánů až po luxusní hotely – tak, aby odpovídala Vašim představám a finančním možnostem. Vzhledem k tomu, že oficiální kategorie apartmánů a hotelů se mohou v jednotlivých zemích výrazně lišit, užívá Čedok pro hodnocení kvality služeb ubytovacích zařízení vlastní stupnici kvality služeb. Stupnice našeho mínění při hodnocení hotelů a apartmánů nemá žádnou souvislost s mezinárodním označováním hotelů hvězdičkami či apartmánů symbolem klíčů. Vyjadřuje pouze subjektivní názor Čedoku na kvalitu ubytování tak, jak se jeví z hlediska standardu požadavků středoevropského cestovatele. Upozorňujeme, že kvalita ubytování v apartmánech není totožná s hotelem. Například nelze očekávat, že apartmány označené třemi symboly Čedoku odpovídají svou úrovní tříhvězdičkovému hotelu. Kvalita služeb v apartmánech je nižší než v hotelích, což nachází své vyjádření v cenách zájezdů. U každého ubytovacího objektu je znázorněno naše mínění pomocí stupnice uvedené na této stránce.
Přestože naši pracovníci při nákupu ubytovacích kapacit důkladně prohlédnou ubytovací objekty, v dané třídě apartmánů či hotelů vybírají to nejlepší a v katalogu je pravdivosti a přesnosti popisů ubytovacích objektů věnována obzvláštní péče, nemůže Čedok ovlivnit některé skutečnosti:

  • Ve výjimečném případě, ne vinou naší CK, může dojít k překnihování ubytovacího objektu. Zaručujeme, že náhradní ubytování Vám bude poskytnuto v ubytovacím objektu shodné, popřípadě vyšší kategorie.
  • V případě obsazení pokoje menším počtem osob než je počet lůžek se účtuje příplatek za neobsazené lůžko. V některých případech však musí být pokoj obsazen pouze plným počtem účastníků, o těchto případech podají informaci pracovníci cestovní kanceláře Čedok. Neobsazená přistýlka nemusí být v pokoji umístěna.
  • Při ubytování jednoho klienta ve dvoulůžkovém nebo jednolůžkovém pokoji se účtuje příplatek za neobsazené lůžko, a to i v případech, kdy toto lůžko není v pokoji umístěno. V praxi to znamená, že jednolůžkový pokoj a dvoulůžkový pokoj s doplatkem na neobsazené lůžko jsou zcela rovnocenné a prodávají se za stejnou cenu. Konkrétní přidělení příslušného typu pokoje záleží výhradně na možnostech ubytovacího zařízení. Totéž platí o apartmánu nebo studiu. Standardní jednolůžkový pokoj je vždy menších rozměrů.
  • Na pokoji může být ubytováno pouze tolik osob, kolik je maximální počet lůžek a přistýlek. Pevná lůžka se přednostně obsazují dospělými osobami. V případě vyššího počtu osob než je maximální počet lůžek a přistýlek nebo v případě většího počtu osob než je uvedeno na poukaze, může ubytovatel odmítnout účastníky ubytovat nebo může žádat finanční vyrovnání.
  • Při prodeji pokojů a zejména apartmánů preferujeme prodej těchto jednotek jako celek jednomu objednateli. V některých případech a se souhlasem klienta jsou v prodeji i jednotlivá lůžka v těchto jednotkách s jejich doobsazením dalšími cizími klienty. Uvedená forma prodeje je určena pro klienty, kteří nejsou schopni plně obsadit celou ubytovací jednotku, nechtějí hradit poplatky za neobsazená lůžka a zároveň jim nevadí, když stejný objekt, zejména sociální zařízení popř. kuchyňku, sdílejí s jinými klienty. Při zakoupení těchto produktů v případech, kdy klient nehradí předepsané poplatky za neobsazená lůžka, doporučujeme pečlivě konzultovat obsazení jednotky s prodejcem. Požadavek a očekávání klienta, že při této formě odběru produktu zůstanou neobsazená a neuhrazená lůžka fakticky volná, nemůžeme splnit. Uvedený stav nastává pouze výjimečně v případech, kdy celá ubytovací kapacita není plně obsazena.
  • Ve většině hotelů je možné si pronajmout hotelový trezor. Využijte této možnosti k úschově Vašich cestovních dokladů, peněz a cenností. V opačném případě Vám doporučujeme rozdělit uvedené věci a uschovávat je minimálně na třech místech. Předejdete tak případným nepříjemnostem spojených se ztrátou všech dokladů a finančních prostředků.
  • Koupelny ubytovacích objektů nižších kategorií často nejsou vybaveny mýdlem a koupelnovým prádlem nebo jsou vybaveny mýdlem v drobném hotelovém balení. Doporučujeme vzít s sebou vlastní hygienické i toaletní potřeby, při ubytování v apartmánech i koupelnové prádlo a hygienické potřeby, mycí potřeby na nádobí. V uzavřených nevětraných prostorách jako jsou koupelny může dojít vlivem zvýšené vlhkosti k výskytu plísně, a to i přesto, že je koupelna pravidelně ošetřená.
  • Další typ úsporného řešení lůžek je jejich instalace formou vysouvacího lůžka z úložného prostoru. Smyslem tohoto řešení je poskytnout klientovi větší prostorový komfort při denním pobytu v pokoji. Ceny uvedené v ceníku se vztahují i na tato lůžka a není-li uvedeno v ceníku jinak, nelze pro tato lůžka poskytovat slevu z ceny.

Stravování

Pokud není uvedeno jinak, stravování začíná večeří a končí u polopenze snídaní, u plné penze obědem.

U každého ubytovacího objektu naleznete informaci o možnostech stravování. Námi používané pojmy znamenají:

  • kontinentální snídaně - většinou opakující se nabídka – káva nebo čaj, chléb nebo pečivo, máslo, džem
  • kontinentální snídaně zesílená (rozšířená) - má rozsah kontinentální snídaně rozšířený o plátek sýru nebo salámu, popř. vejce
  • kontinentální bufet – rozšířená kontinentální snídaně podávaná zcela nebo částečně bufetovým způsobem
  • kontinentální večeře, polopenze – jde o večeři nebo polopenzi s obsluhou
  • bufetový způsob stravování nebo bufetová snídaně, večeře či polopenze – samoobslužný systém stravování s nabídkou studené i teplé kuchyně
  • švédské stoly – samoobslužný systém stravování s nabídkou pouze studené kuchyně

V některých případech může být způsob stravování kombinovaný. Např. předkrmy jsou nabízeny formou švédského stolu, hlavní jídlo s obsluhou. Tato skutečnost je obvykle v katalogu uvedena. Naše CK nemůže zajistit, ale ani omezit, případnou nabídku specialit místní kuchyně dané země. Kvalita stravování (bohatost a pestrost) je většinou přímo úměrná kategorii zvoleného ubytovacího objektu. Avšak stravovací zvyklosti v některých zemích se mohou lišit od našeho způsobu stravování ve vydatnosti a pestrosti některých denních jídel. Typické jsou velmi jednoduché snídaně. Pokud vyžadujete stravování v bohatším rozsahu, doporučujeme si vybrat z nabídky ubytovacích objektů, kde je zesílené stravování výslovně uvedeno. Naše CK nemůže ovlivnit případné opakování nabídky jídel (menu) při zakoupení dvou a více týdenních pobytů. Není-li uvedeno jinak, nápoje nejsou zahrnuty v ceně stravování.

Ceny služeb

Ceny uváděné v tomto katalogu jsou publikovány za osobu, neníli u konkrétního ceníku uvedeno jinak.
Při prodeji apartmánů platí ceny za osobu publikované v tomto katalogu při plném obsazení apartmánu.
Pokud není uvedeno jinak, v ceně pobytu je zahrnuto ubytování, stravování.
Pokud není uvedeno jinak, v ceně pobytu není zahrnuta doprava do místa ubytování (účastníci si zajišťují sami), poplatky za služby čerpané v hotelu (sauna, bazén, fitcentrum apod.), poplatky za psa (účastníci hradí na místě), poplatky za parkovné (účastníci hradí na místě), místní poplatky (účastníci hradí na místě), pojištění (možno zakoupit fakultativně).

Dětská cena

Pro přiznání dětské ceny je rozhodující dovršení horní věkové hranice v den nástupu. Věkové hranice jsou uvedeny u všech pobytových míst v Ceníku. Děti mladší než stanovená věková hranice se mohou pobytu zúčastnit zdarma bez nároku na služby a pojištění, ale pouze v případě, že v pokoji již nejsou volná lůžka nebo přistýlky. Účast dítěte bez nároku na služby – tzv. infant - je nutné uvést při objednání pobytu. Dětská cena platí pro děti ubytované na pokoji alespoň s jednou dospělou osobou, tzn. že na pokoji nemohou být ubytovány pouze děti bez doprovodu dospělé osoby.

Pojištění

Pro sezónu 2015 nabízí naše cestovní kancelář možnost zakoupení cestovního pojištění. Smluvním partnerem Čedoku je Česká pojišťovna a.s. Fakultativně je možné přímo v cestovní kanceláři zakoupit:
Cestovní pojištění, které zahrnuje
• úrazové pojištění
• pojištění cestovních zavazadel (zničení nebo odcizení)
v ceně 35,- Kč/os./pobyt nebo
Cestovní pojištění vč. storna, které zahrnuje
• úrazové pojištění
• pojištění cestovních zavazadel (zničení nebo odcizení)
• odstoupení od smlouvy (storno) - limit plnění 6 000,- Kč
v ceně 85,- Kč/os./pobyt nebo
Cestovní pojištění vč. rozšířeného storna, které zahrnuje
• úrazové pojištění
• pojištění cestovních zavazadel (zničení nebo odcizení)
• odstoupení od smlouvy (storno) - limit plnění 10 000,- Kč
v ceně 100,- Kč/os./pobyt

Způsoby placení

Naše cestovní kancelář umožňuje úhradu služeb širokým spektrem. Pokud jste si již vybrali svůj zájezd, Vaše objednávka byla autorizována a návštěva naší pobočky je pro Vás časově náročná, můžete si jej objednat na našich internetových stránkách www.cedok.cz a zaplatit svou platební kartou zabezpečenou platbou online nebo můžete cenu zájezdu uhradit bankovním převodem na naše účty, jejichž čísla Vám sdělíme při potvrzení objednávky nebo bezhotovostně také na základě vystavené faktury. Při osobní návštěvě pobočky jsou možné jak hotovostní platby, tak platby platebními kartami. Bližší informace Vám podá každá pobočka naší CK nebo pracovníci naší rezervační centrály.
Specifickou formu úhrady tvoří hodnotové poukázky, které vydává Čedok samostatně nebo ve spolupráci se svými smluvními partnery. Podmínky úhrady těmito poukázkami jsou uvedeny přímo na každé poukázce. Poukázky nejsou směnitelné za finanční hotovost.

Důležité upozornění při uzavírání smlouvy o zájezdu u obchodních zástupců Čedoku

Obchodní zástupce Čedoku (autorizovaný prodejce) je Čedokem zmocněn výhradně k tomu, aby při uzavírání smlouvy o zájezdu od klienta inkasoval pouze zálohu ve výši a lhůtách stanovených ve smluvních podmínkách. Zbývající část ceny zájezdu hradí zákazník vždy přímo Čedoku, a to kterýmkoliv z výše uvedených způsobů placení. Zákazník má právo i při platbě zálohy uhradit tuto částku přímo Čedoku a nikoli obchodnímu zástupci, avšak tato platba musí být realizována v době rezervace služeb tj. ještě před uzavřením vlastní smlouvy o zájezdu. K tomuto opatření Čedok přistoupil z důvodu posílení jistoty všech klientů, že jejich finanční prostředky budou sloužit výhradně k úhradě jimi zakoupených služeb.

Výhrada změny podmínek

Nabídku v tomto katalogu připravujeme se značným předstihem. V době mezi vydáním katalogu a realizací zájezdu proto mohou nastat nové okolnosti, které mají vliv na podmínky realizace zájezdu. Naše cestovní kancelář Vás proto, před sjednáním smlouvy o zájezdu, bude informovat o případných změnách v katalogu uvedených informací.


Údaje uvedené v tomto katalogu jsou platné ke dni uzávěrky, tj. k 12. 11. 2014.
Čedok si vyhrazuje právo na jejich změnu. Katalog je platný do 31. 10. 2015.