PO PŘÍLETU
- V příletové hale na letišti v Krabi vyčkejte a vyzvedněte si veškerá zavazadla.
- Neopouštějte příletovou halu, dokud nemáte všechna svá zavazadla, není možné se vrátit zpět.
- V případě poškození, nebo nedoručení zavazadla informujte letištní personál. Nechte si vystavit formulář "Damage Report" (v případě poškození) nebo "PIR" (v případě ztráty). Formulář uschovejte včetně palubní vstupenky a zavazadlového lístku, až poté opusťte příletovou halu.
- Před příletovou halou letiště na Vás bude čekat zástupce partnerské cestovní kanceláře (thajec) s cedulí Čedok, který Vás nasměruje k delegátovi.
- Delegát cestovní kanceláře Čedok na Vás bude čekat v blízkosti autobusu, na tomto místě Vám předá také uvítací informace a sdělí podrobnosti o transferu.
- Řidič vám vždy sdělí název hotelu, kde právě zastavuje. Nezapomeňte si v autobusu své osobní věci a zavazadla.
PO PŘÍJEZDU NA HOTEL
- K rychlejšímu procesu ubytování mějte připraven voucher CK Čedok, který je součástí vašeho odbavení a cestovní doklady.
- Vyplňte registrační kartu, kterou obdržíte na recepci. Rozdělování pokojů probíhá ze strany hotelu a CK na něj nemá vliv, nicméně hotel se vždy snaží vyhovět požadavkům klientů, dle aktuální obsazenosti. Výjimku tvoří placené služby jako je výhled na moře, větší pokoje a podobně.
- V případě, že na hotel přijíždíte v ranních hodinách, po registraci vám recepce sdělí čas, kdy obdržíte klíče od svého pokoje. Dle mezinárodních pravidel začíná ubytovávání nejdříve ve 12:00 – 14:00 místního času. Vždy dle individuálních směrnic daného hotelu.
NA POKOJI
- Hotely neručí za ztrátu cenností, které nejsou uloženy v trezoru. Na každém hotelu je možné využít trezor, do kterého si můžete uložit cestovní dokumenty, peníze a další cennosti. Trezory jsou součástí některých hotelových pokojů, nebo je můžete využít na recepcích hotelů zdarma či za poplatek.
- Ve většině hotelů funguje elektřina na pokoji na systému spořiče energie. Po vstupu do pokoje vsuňte kartu od pokoje či přívěšek na klíčích do otvoru v blízkosti dveří nebo vypínačů.
- Klimatizace obvykle funguje pouze, pokud máte zcela zavřené a zamknuté balkónové dveře/okna.
KONTAKTY NA ZASTUPITELSKÉ ÚŘADY ČR
DŮLEŽITÉ KONTAKTY
První pomoc: |
112 |
Policie: |
191 |
Turistická policie: |
1155 |
Záchranná služba: |
1554 |
BANKY A BANKOMATY
- Místní měnou je thajský baht (thb).
- Thajsko je velmi dobře pokryté hustou sítí bankomatů, které jsou na každém kroku.
- Thajské banky vybírají za výběr z bankomatu poplatek ve výši 200thb, bez ohledu na to, jakou částku vybíráte.
- Maximální částka na jeden výběr činní ve většině bank 20.000thb (550eur).
- Mezinárodními platebními kartami (American Express, Maestro, MasterCard, VISA) lze bez problémů platit ve velkých hotelích a v kamenných obchodech, avšak někteří obchodníci účtují poplatek navíc ve výši 3-5% z celkové ceny nákupu.
- Počítejte s finanční rezervou (drobné výdaje, fakultativní výlety v místě, případné lékařské ošetření, nákup léků). Doporučená částka na osobu a pobyt je 150 – 200 EUR.
ELEKTŘINA A ZÁSUVKY
- Elektřina, která běží na území Thajska, má obvykle napětí 220V.
- V Asii jsou běžné jiné typy zásuvek – hlavně A a B. Jejich rysem jsou ploché kontakty se vzdáleností 12,7mm mezi nimi v množství 2 (A) a 3 (B).
- Určitě budete potřebovat adaptér, který si můžete koupit přímo v hotelu.
INTERNET
- Ve většině hotelů je WI-FI internet zdarma na recepci, na pokojích v některých případech za poplatek.
- Na letištích a v obchodech mobilních operátorů si můžete zakoupit SIM kartu s balíčkem dat Při nákupu se však musíte zaregistrovat tzn.: SIM kartu kupujete na své jméno, takže je nutné se prokázat platným cestovním dokladem.
ETIKA
- Thajci jsou velice tolerantní lidé, nicméně kvůli mnoha kulturním odlišnostem se našinec může nevědomky dopustit nehezkého faux-pas nebo dokonce urážky.
- Nikdy se nesnažte dotknout se nikoho na hlavě, Thajci považují hlavu za sídlo duše a hlava je jim tudíž posvátná.
- Thajci si nikdy nepodávají ruce. Místo toho ruce sepnou, lehce se ukloní hlavou a řeknou „wai“.
- Podáváte-li věci, podávejte je výhradně pravou rukou nebo oběma rukama. Levá ruka se v regionu užívá k osobní hygieně a je považována za nečistou.
- Nic nezkazíte, když za všechno budete děkovat.
- V Thajsku ničeho nedosáhnete, pokud budete výrazně a hlasitě dávat najevo svoji nespokojenost. Nedostatek sebeovládání se považuje za nejhorší charakterovou vlastnost.
- Před vstupem do chrámu, mešity nebo něčího domu si zujte boty.
- Když s někým mluvíte, nedávejte si ruce v bok. Tradiční výraz tohoto gesta je agrese a útok.
- Budou-li Vám nabízet služby, o které nemáte zájem, stačí slušně a podle potřeby rázně odmítnout.
- V Thajsku je ilegální koupat se a opalovat se bez plavek. Opalování se nahoře bez je tolerováno u bazénu.
PŮJČOVNY AUT
- V Thajsku se jezdí vlevo. Pravidla provozu jsou hodně benevolentní. Budete-li si chtít pronajmout automobil nebo motocykl, musíte v půjčovně předložit mezinárodní řidičský průkaz. V Thajsku neexistuje povinné ručení, při dopravní nehodě to většinou odnese cizinec, proto půjčování aut ani motocyků NEDOPORUČUJEME.
SPROPITNÉ
- V turistických oblastech tomu může být jinak, ale spropitné není v Thajsku zvykem. Setkáte se s ním spíše v dražších restauracích a hotelích. Pokud spropitné přece jen dáte, určitě se na vás nikdo zlobit nebude, maximálně místní nebudou chápat, co děláte.
VÍZA, VSTUPNÍ FORMALITY
- Pro cestu do Thajska potřebujete cestovní pas, který bude platit ještě 6 měsíců po Vašem návratu do vlasti. Občané ČR nepotřebují pro vstup do země víza, nepřesáhne-li doba jejich pobytu 30dní.
ZDRAVOTNÍ PÉČE
- Budete-li potřebovat lékařské ošetření, kontaktujte prosím asistenční službu dle vašeho cestovního pojištění.
Podrobnější informace k destinaci, naleznete v informační knize Čedok na vašem hotelu.
|