PO PŘÍLETU
- V příletové hale na letišti vyčkejte a vyzvedněte si veškerá zavazadla.
- Neopouštějte příletovou halu, dokud nemáte všechna svá zavazadla, není možné se vrátit zpět.
- V případě poškození, nebo nedoručení zavazadla informujte letištní personál. Nechte si vystavit formulář "Damage Report" (v případě poškození) nebo "PIR" (v případě ztráty). Formulář uschovejte včetně palubní vstupenky a zavazadlového lístku, až poté opusťte příletovou halu.
- Delegáta CK Čedok najdete u východu příletové haly na letišti viditelně označené.
- Nahlaste se prosím vždy u svého delegáta, obdržíte uvítací informace obsahující důležité kontakty. Delegát vám sdělí číslo autobusu, který vás dopraví do vašeho hotelu.
- Řidič, popřípadě doprovázející transferový delegát vám vždy sdělí název hotelu, kde právě zastavuje. Nezapomeňte si v autobusu své osobní věci a zavazadla.
PO PŘÍJEZDU NA HOTEL
- K rychlejšímu procesu ubytování mějte připraven voucher CK Čedok, který je součástí vašeho odbavení a cestovní doklady.
- Vyplňte registrační kartu, kterou obdržíte na recepci. Rozdělování pokojů probíhá ze strany hotelu a CK na něj nemá vliv, nicméně hotel se vždy snaží vyhovět požadavkům klientů, dle aktuální obsazenosti. Výjimku tvoří placené služby jako je výhled na moře, větší pokoje a podobně.
- V případě, že na hotel přijíždíte v ranních hodinách, po registraci vám recepce sdělí čas, kdy obdržíte klíče od svého pokoje. Dle mezinárodních pravidel začíná ubytovávání nejdříve ve 12:00 – 14:00 místního času. Vždy dle individuálních směrnic daného hotelu.
NA POKOJI
- Hotely neručí za ztrátu cenností, které nejsou uloženy v trezoru. Na každém hotelu je možné využít trezor, do kterého si můžete uložit cestovní dokumenty, peníze a další cennosti. Trezory jsou součástí některých hotelových pokojů, nebo je můžete využít na recepcích hotelů zdarma či za poplatek.
- Elektrické napětí je ve Španělsku 220 V při 50 Hz. U elektrických zásuvek v moderních zařízeních nemusíte mít obavy, protože většinou narazíte na evropský standard – dvoukolíkové kruhové zásuvky.
- Klimatizace obvykle funguje pouze, pokud máte zcela zavřené a zamknuté balkónové dveře/okna.
KONTAKTY NA ZASTUPITELSKÉ ÚŘADY ČR
Velvyslanectví a konzulát ČR ve Španělsku Embajada de la República Checa Avda.Pío XII. 22-24 Madrid 280 16 Tel. 0034 91 3531 880 Fax: 0034 91 3531 885 Provoz: hodiny úřadu: Po – Pá 08:00-12:30, 13:00-16:30 Aktuální informace: www.mzv.cz
DŮLEŽITÉ KONTAKTY
- První pomoc, policie, hasiči: 112 (zdarma z Vašeho telefonu)
BANKY A BANKOMATY, SMĚNÁRNY
- Banky (Bancos) jsou otevřeny od pondělí do pátku od 9.00 do 14.00. Bankomaty bývají umístěny u vchodu. Optimální je v ČR vyměnit eura.
- Většina hotelů, restaurací, velké obchody a autopůjčovny přijímají platby běžnými mezinárodními kreditními kartami, Visa a MasterCard. Při platbě je většinou vyžadován doklad totožnosti.
- Počítejte s finanční rezervou (drobné výdaje, fakultativní výlety v místě, případné lékařské ošetření, nákup léků). Doporučená částka na osobu a pobyt je 200 – 250 EUR.
ELEKTŘINA A ZÁSUVKY
- Elektrické napětí je ve Španělsku 220 V při 50 Hz. U elektrických zásuvek v moderních zařízeních nemusíte mít obavy, protože většinou narazíte na evropský standard – dvoukolíkové kruhové zásuvky.
INTERNET
- Ve většině hotelů je WI-FI internet zdarma na recepci, na pokojích v některých případech za poplatek.
- Na letištích a v obchodech mobilních operátorů si můžete zakoupit SIM kartu s balíčkem dat.
JAZYK
- V Andalusii se hovoří španělsky, nicméně od „čisté madridské“ španělštiny se v několika ohledech liší. Samozřejmě ti z vás, kdo hovoří španělsky se určitě domluví, pro začátečníky bude ale možná zprvu těžké zvyknout si na jihošpanělský přízvuk, časté zanikání koncových souhlásek, či celých slabik.
KRIMINALITA
- I když je Španělsko relativně bezpečnou zemí, v turistických centrech na pobřeží a ve velkých městech existuje riziko krádeží.
- Dávejte si pozor na peníze, fotoaparáty a další cennosti na trzích a jiných přelidněných místech.
SPROPITNÉ
- Spropitné v restauracích je obvyklé dávat ve výši 10% z placené částky. I když není spropitné povinné dát, je přinejmenším vhodné jídlo a služby pochválit.
- Jste-li spokojeni s prací pokojských v hotelu, ponechte na konci pobytu 5-10 EUR za pokoj.
- Využijete-li služeb některé z místních taxislužeb, obvykle řidič očekává, že účtovanou částku zaokrouhlíte směrem nahoru.
- Spropitné se dává i řidičům autobusů při fakultativních výletech nebo při transferu z letiště, obvykle 1 EUR za osobu.
VÍZA, VSTUPNÍ FORMALITY
- Pro cestu do Andalusie potřebujete pouze cestovní pas, popřípadě občanský průkaz.
ZDRAVOTNÍ PÉČE
- Pokud onemocníte, či utrpíte úraz, kontaktujte asistenční službu své pojišťovny.
- Pro ošetření je třeba připravit si průkaz pojištěnce, formulář pojišťovny k vyplnění a potvrzení lékařem a Váš cestovní pas. V případě, že částka za ošetření bude pod limitem bezhotovostní úhrady mezi Českou pojišťovnou a zdravotnickým zařízením, budete požádáni o úhradu hotově. V tomto případě si uschovejte účet od lékaře i z lékárny. Částka Vám bude po navrácení do ČR a nahlášení pojistné události proplacena. Zubní ošetření se platí vždy.
Podrobnější informace k destinaci, naleznete v informační knize Čedok na vašem hotelu.
|