PO PŘÍLETU
- V příletové hale vyčkejte a vyzvedněte si veškerá zavazadla.
- Neopouštějte příletovou halu, dokud nemáte všechna svá zavazadla, není možné se vrátit zpět.
- V případě poškození, nebo nedoručení zavazadla informujte letištní personál. Nechte si vystavit formulář "Damage Report" (v případě poškození) nebo "PIR" (v případě ztráty). Formulář uschovejte včetně palubní vstupenky a zavazadlového lístku, až poté opusťte příletovou halu.
- Delegáta CK Čedok, viditelně označeného logem najdete na letišti na Fuerteventuře v příletové hale po opuštění prostoru vydávání zavazadel u východu po pravé straně.
- Nahlaste se prosím vždy u svého delegáta, obdržíte uvítací informace obsahující důležité kontakty. Delegát vám sdělí číslo autobusu, který vás dopraví do vašeho hotelu.
- Řidič, popřípadě doprovázející transferový delegát vám vždy sdělí název hotelu, kde právě zastavuje. Nezapomeňte si v autobusu své osobní věci a zavazadla.
PO PŘÍJEZDU NA HOTEL
- K rychlejšímu procesu ubytování mějte připraven voucher CK Čedok, který je součástí vašeho odbavení a cestovní doklady.
- Vyplňte registrační karu, kterou obdržíte na recepci. Rozdělování pokojů probíhá ze strany hotelu a CK na něj nemá vliv, nicméně hotel se vždy snaží vyhovět požadavkům klientů, dle aktuální obsazenosti. Výjimku tvoří placené služby jako je výhled na moře, větší pokoje a podobně.
- V případě, že na hotel přijíždíte v ranních hodinách, po registraci vám recepce sdělí čas, kdy obdržíte klíče od svého pokoje. Dle mezinárodních pravidel začíná ubytovávání nejdříve ve 12:00 – 14:00 místního času. Vždy dle individuálních směrnic daného hotelu.
NA POKOJI
- Hotely neručí za ztrátu cenností, které nejsou uloženy v trezoru. Na každém hotelu je možné využít trezor, do kterého si můžete uložit cestovní dokumenty, peníze a další cennosti. Trezory jsou součástí některých hotelových pokojů, nebo je můžete využít na recepcích hotelů zdarma či za poplatek.
- Ve většině hotelů funguje elektřina na pokoji na systému spořiče energie. Po vstupu do pokoje vsuňte kartu od pokoje či přívěšek na klíčích do otvoru v blízkosti dveří nebo vypínačů.
- Klimatizace obvykle funguje pouze, pokud máte zcela zavřené a zamknuté balkónové dveře/okna.
KONTAKTY NA ZASTUPITELSKÉ ÚŘADY ČR
Velvyslanectví ČR ve Španělském království Adresa: Avenida Pío XII, 22 - 24, 28016 Madrid Tel: +34 91 353 18 80 E-mail: madrid@embassy.mzv.cz Pracovní doba velvyslanectví: Pondělí – pátek 8:30 – 17:00
Honorární konzulát České republiky Tenerife Adresa HKÚ : Calle Roques del Salmor 1 38670 Costa Adeje, Tenerife, Kanárské ostrovy Telefon : +34 606 670 225 E-mail : mailto:tenerife@honoraryconsulate.es Úřední hodiny: veškerá osobní jednání probíhají pouze na základě předem sjednané schůzky aktuální informace: https://www.mzv.cz
DŮLEŽITÉ KONTAKTY
První pomoc: |
112 |
Policie: |
091 |
Občanská garda: |
062 |
Záchranná služba: |
092 |
Obecné informace: |
012 |
BANKY A BANKOMATY
- Místní měnou je EURO.
- Peníze lze měnit v hotelích, ve směnárnách cambios nebo v bance. Banky jsou otevřeny ve všední dny od 8.30 do 13.30 hodin, směnárny bývají zpravidla otevřené dlouho do nočních hodin, zpravidla je dodržována siesta mezi 13:00 – 16:00.
- Mezinárodními platebními kartami (American Express, Maestro, MasterCard, VISA) lze bez problémů platit ve všech hotelích a v obchodech.
- Výběr z bankomatů je možný ve všech bankách.
- Počítejte s finanční rezervou (drobné výdaje, fakultativní výlety v místě, případné lékařské ošetření, nákup léků). Doporučená částka na osobu a pobyt je 150 – 200 EUR.
ELEKTŘINA A ZÁSUVKY
- 230 V. zástrčky jsou tvořeny dvojicí kulatých kolíků o průměru 4 mm nebo 4,8 mm s roztečí 19 mm. Někdy se může vyskytnout zástrčka s dvojicí kulatých kolíků s průměrem 4,8 mm a roztečí 19 mm. Zástrčka i zásuvka jsou symetrické.
- Tento typ zásuvky funguje bez problémů se zástrčkami nejběžnějšími v Evropě.
INTERNET
- Ve většině hotelů je WI-FI internet zdarma na recepci, na pokojích v některých případech za poplatek.
- Na letištích a v obchodech mobilních operátorů si můžete zakoupit SIM kartu s balíčkem dat.
JAZYK
- Obyvatelé Kanárských ostrovů mluví španělsky.
- V hotelích se dorozumíte anglicky a německy.
KRIMINALITA
- Ačkoli je kriminalita na Kanárských ostrovech nízká, podceňovat situaci by neměl žádný turista. Příležitostní zloději se najdou všude. V zásadě platí běžné pravidlo: dávat si pozor na osobní věci, neodkládat fotoaparát či zavazadla. Doklady, letenky či větší hotovost je lepší nenosit na jednom místě a raději nechat v hotelovém trezoru.
- Ve městech si dávejte pozor na kapesní zloděje! Doporučujeme, abyste s sebou vzali dvě kvalitní fotokopie vašeho cestovního dokladu (občanského průkazu nebo stranu s fotografií vašeho pasu a dvě fotografie – již mnohokrát došlo ke krádeži cestovních dokladů a veškeré náležitosti se pak snáze řeší, pokud klienti s sebou mají alespoň kopie svých dokladů). Ty ukládejte vždy odděleně od svých dokladů.
- V případě, že k okradení přesto dojde, je vhodné se obrátit na nejbližší policejní oddělení, případ ohlásit a požádat o vystavení policejního protokolu.
SPROPITNÉ
- Spropitné v restauracích nebo obchodech dáváte dle vlastní úvahy, co se týče hotelů, jste-li spokojeni s prací pokojských v hotelu, ponechte spropitné ve výši 1 – 2 EUR.
- Využijete-li služeb některé z místních taxislužeb, obvykle řidič očekává, že účtovanou částku zaokrouhlíte směrem nahoru.
- Spropitné se dává i řidičům autobusů při fakultativních výletech nebo při transferu z letiště, obvykle 1 EUR za osobu. Celkově spropitné místní potěší, ale spropitné se zde nebere jako samozřejmost
VÍZA, VSTUPNÍ FORMALITY
- Pro cestu na Kanárské ostrovy potřebujete pouze cestovní pas, popřípadě občanský průkaz.
ZDRAVOTNÍ PÉČE
- • Budete-li potřebovat lékařské ošetření, kontaktujte prosím asistenční službu dle vašeho cestovního pojištění.
Podrobnější informace k destinaci, naleznete v informační knize Čedok na vašem hotelu.
|