PO PŘÍLETU
- V příletové hale na letišti v Olbii vyčkejte a vyzvedněte si veškerá zavazadla.
- Neopouštějte příletovou halu, dokud nemáte všechna svá zavazadla, není možné se vrátit zpět.
- V případě poškození, nebo nedoručení zavazadla informujte letištní personál. Nechte si vystavit formulář "Damage Report" (v případě poškození) nebo "PIR" (v případě ztráty). Formulář uschovejte včetně palubní vstupenky a zavazadlového lístku, až poté opusťte příletovou halu.
- Delegáta CK Čedok najdete u východu příletové haly na letišti v Olbii viditelně označené.
- Nahlaste se prosím vždy u svého delegáta, obdržíte uvítací informace obsahující důležité kontakty. Delegát vám sdělí číslo autobusu, který vás dopraví do vašeho hotelu.
- Řidič, popřípadě doprovázející transferový delegát vám vždy sdělí název hotelu, kde právě zastavuje. Nezapomeňte si v autobusu své osobní věci a zavazadla.
PO PŘÍJEZDU NA HOTEL
- K rychlejšímu procesu ubytování mějte připraven voucher CK Čedok, který je součástí vašeho odbavení a cestovní doklady.
- Vyplňte registrační kartu, kterou obdržíte na recepci. Rozdělování pokojů probíhá ze strany hotelu a CK na něj nemá vliv, nicméně hotel se vždy snaží vyhovět požadavkům klientů, dle aktuální obsazenosti. Výjimku tvoří placené služby jako je výhled na moře, větší pokoje a podobně.
- V případě, že na hotel přijíždíte v ranních hodinách, po registraci vám recepce sdělí čas, kdy obdržíte klíče od svého pokoje. Dle mezinárodních pravidel začíná ubytovávání nejdříve ve 12:00 – 14:00 místního času. Vždy dle individuálních směrnic daného hotelu.
NA POKOJI
- Hotely neručí za ztrátu cenností, které nejsou uloženy v trezoru. Na každém hotelu je možné využít trezor, do kterého si můžete uložit cestovní dokumenty, peníze a další cennosti. Trezory jsou součástí některých hotelových pokojů, nebo je můžete využít na recepcích hotelů zdarma či za poplatek.
- V Itálii je elektrické napětí 220 V, 50 Hz. Zásuvky jsou v kontinentálním stylu s dvěma okrouhlými hroty, dají se však do nich strčit jen tenké kolíky. Ne všechny zástrčky lze zapojit do zásuvky, neboť v Itálii chybí tzv. „nulák“, tedy hrot, jenž trčí ze zástrčky. Každý hotel má ovšem buď standardizované zásuvky, nebo připravený adaptér na recepci. Takový adaptér (spina di adattamen-to) lze koupit i v místním obchodě za cca 1,6 €.
- Klimatizace obvykle funguje pouze, pokud máte zcela zavřené a zamknuté balkónové dveře/okna.
KONTAKTY NA ZASTUPITELSKÉ ÚŘADY ČR
Velvyslanectví České republiky v Itálii Ambasciata della Repubblica Ceca Via dei Gracchi 322, 00192 Roma tel: 0039/06/360 95 71-3 Email: rome@embassy.mzv.cz web: www.mzv.cz/rome úřední hodiny pro veřejnost PO – PÁ 9:00 – 12:00
Honorární konzulát Cagliari Consolato Onorario della Repubblica Ceca Piazza della Repubblica 4, 09124 Cagliari tel: 0039/070/452 51 33 fax: 0039/070/452 49 69 Email: cagliari@honorary.mzv.cz schůzku nutné domluvit předem
DŮLEŽITÉ KONTAKTY
- karabiníci - 112
- policie - 113
- hasiči - 115
- pomoc motoristům - autoklub - 116
- první pomoc – 118
BANKY A BANKOMATY
- Stejně jako v celé Itálii i zde se platí eurem
- Optimální je v ČR vyměnit eura.
- Hotovost si lze vyzvednout v bankomatech, které se nacházejí i v malých vesnicích. Platební kartou je možno platit v hotelech, na některých benzinových pumpách, v restauracích či obchodech. Vždy je ale vhodné mít alespoň nějaký obnos v hotovosti.
- Počítejte s finanční rezervou (drobné výdaje, fakultativní výlety v místě, případné lékařské ošetření, nákup léků). Doporučená částka na osobu a pobyt je 200 – 250 EUR.
ELEKTŘINA A ZÁSUVKY
- V Itálii je elektrické napětí 220 V, 50 Hz. Zásuvky jsou v kontinentálním stylu s dvěma okrouhlými hroty, dají se však do nich strčit jen tenké kolíky. Ne všechny zástrčky lze zapojit do zásuvky, neboť v Itálii chybí tzv. „nulák“, tedy hrot, jenž trčí ze zástrčky. Každý hotel má ovšem buď standardizované zásuvky, nebo připravený adaptér na recepci. Takový adaptér (spina di adattamen-to) lze koupit i v místním obchodě za cca 1,6 €.
INTERNET
- Ve většině hotelů je WI-FI internet zdarma na recepci, na pokojích v některých případech za poplatek.
- Na letištích a v obchodech mobilních operátorů si můžete zakoupit SIM kartu s balíčkem dat.
JAZYK
- Úředním jazykem je italština, ale až 80 % místních obyvatel mluví i sardinštinou. Domluvit se s místními je tedy někdy poněkud obtížné.
- V hotelích se dorozumíte anglicky a italsky. Univerzálním jazykem je trpělivost a úsměv.
KRIMINALITA
- Bezpečnostní situace je stabilní, žádné vážné nebezpečí nehrozí. Doporučuje se být obezřetný na přeplněných místech, pozor na kapesní krádeže, a nenechávat žádné své cennosti v autě, ani volně na hotelovém pokoji.
- Všechny cennosti a větší finanční hotovost si ponechte v hotelovém trezoru. O možnosti jeho využití se informujte na recepci či u delegáta.
SPROPITNÉ
- Na Sardinii se často setkáte s pojmem “coperto”, což v překladu znamená poplatek za stolování. Běžně je výše tohoto poplatku 2,5 eura za osobu. Tyto peníze jsou poté použity na praní ubrusů, běžné výdaje spojené s denním provozem restaurace.
- V některých restauracích se poté setkáte i s 10-15% poplatkem, který je automaticky připsán na váš účet a jehož výše je rozdělena mezi zaměstnance.
VÍZA, VSTUPNÍ FORMALITY
- • Pro cestu na Sardinii potřebujete pouze cestovní pas, popřípadě občanský průkaz.
ZDRAVOTNÍ PÉČE
- Budete-li potřebovat lékařské ošetření, kontaktujte prosím asistenční službu dle vašeho cestovního pojištění.
Podrobnější informace k destinaci, naleznete v informační knize Čedok na vašem hotelu.
|