PO PŘÍLETU
- V příletové hale na letišti v Marsa Alam vyčkejte a vyzvedněte si veškerá zavazadla.
- Neopouštějte příletovou halu, dokud nemáte všechna svá zavazadla, není možné se vrátit zpět.
- V případě poškození, nebo nedoručení zavazadla informujte letištní personál. Nechte si vystavit formulář "Damage Report" (v případě poškození) nebo "PIR" (v případě ztráty). Formulář uschovejte včetně palubní vstupenky a zavazadlového lístku, až poté opusťte příletovou halu.
- Delegáty CK Čedok najdete u východu příletové haly na letišti v Marsa Alam viditelně označené. Ve vnitřních prostorách příletové haly se nachází spolupracovníci partnerské kanceláře.
- Nahlaste se prosím vždy u svého delegáta, obdržíte uvítací informace obsahující důležité kontakty. Delegát vám sdělí číslo autobusu, který vás dopraví do vašeho hotelu.
- Řidič, popřípadě doprovázející transferový delegát vám vždy sdělí název hotelu, kde právě zastavuje. Nezapomeňte si v autobusu své osobní věci a zavazadla.
PO PŘÍJEZDU NA HOTEL
- K rychlejšímu procesu ubytování mějte připraven voucher CK Čedok, který je součástí vašeho odbavení a cestovní doklady.
- Vyplňte registrační kartu, kterou obdržíte na recepci. Rozdělování pokojů probíhá ze strany hotelu a CK na něj nemá vliv, nicméně hotel se vždy snaží vyhovět požadavkům klientů, dle aktuální obsazenosti. Výjimku tvoří placené služby jako je výhled na moře, větší pokoje a podobně.
- V případě, že na hotel přijíždíte v ranních hodinách, po registraci vám recepce sdělí čas, kdy obdržíte klíče od svého pokoje. Dle mezinárodních pravidel začíná ubytovávání nejdříve ve 12:00 – 14:00 místního času. Vždy dle individuálních směrnic daného hotelu.
NA POKOJI
- Hotely neručí za ztrátu cenností, které nejsou uloženy v trezoru. Na každém hotelu je možné využít trezor, do kterého si můžete uložit cestovní dokumenty, peníze a další cennosti. Trezory jsou součástí některých hotelových pokojů, nebo je můžete využít na recepcích hotelů zdarma či za poplatek.
- Ve většině hotelů funguje elektřina na pokoji na systému spořiče energie. Po vstupu do pokoje vsuňte kartu od pokoje či přívěšek na klíčích do otvoru v blízkosti dveří nebo vypínačů.
- Klimatizace obvykle funguje pouze, pokud máte zcela zavřené a zamknuté balkónové dveře/okna.
KONTAKTY NA ZASTUPITELSKÉ ÚŘADY ČR
Velvyslanectví ČR v Káhiře (Embassy of the Czech Republic) 4 Al Dokki St, Ad Doqi, Dokki, Giza Governorate 12511 Tel: 00020 - 2 - 3333 9700(1) E-mail (konzulární úsek): cairo@embassy.mzv.cz Pohotovostní telefon na konzulární službu pro případ nouze mimo pracovní dobu: 00359 / 888 398 045 Pracovní doba velvyslanectví: Neděle – čtvrtek 8.30 - 15.30 https://www.mzv.cz/cairo/cz/
BANKY A BANKOMATY
- Místní měnou je egyptská libra (LE).
- Peníze lze měnit v bankomatech, ve směnárnách nebo v bance. Banky jsou otevřeny neděle – čtvrtek od 9.00 do 16.00 hodin, v období ramadánu je pracovní doba upravena.
- Optimální je v ČR vyměnit eura nebo dolary.
- Z Egypta je zakázáno vyvážet více než 15.000 LE.
- Mezinárodními platebními kartami (American Express, Maestro, MasterCard, VISA) lze bez problémů platit v hotelích a ve většině obchodů.
- Výběr z bankomatů je možný ve všech bankách, poplatek se odvíjí dle vaší banky, bankomaty si neúčtují poplatky.
- Počítejte s finanční rezervou (drobné výdaje, fakultativní výlety v místě, případné lékařské ošetření, nákup léků). Doporučená částka na osobu a pobyt je 150 – 200 EUR.
ELEKTŘINA A ZÁSUVKY
- Střídavý proud o napětí 220 V / 50 Hz. Zásuvky jsou standardní dvoukolíkové, adaptér není třeba.
INTERNET
- Ve většině hotelů je WI-FI internet zdarma na recepci, na pokojích v některých případech za poplatek.
- Na letištích a v obchodech mobilních operátorů si můžete zakoupit SIM kartu s balíčkem dat.
JAZYK
- Obyvatelé Egypta mluví mateřským jazykem tj. egyptská arabština, většina osob pohybující se v cestovním ruchu ovládá angličtinu, němčinu, ruštinu, francouzštinu, italštinu, lehce se setkáte i s češtinou.
- V hotelích se dorozumíte anglicky, německy, francouzsky a rusky. Univerzálním jazykem je trpělivost a úsměv. Nicméně doporučujeme osvojit si alespoň několik místních výrazů, jejichž znalostí potěšíte místní.
KRIMINALITA
- Kriminalita je obecně mírně vyšší než v ČR. Věnujte maximální pozornost ochraně cestovních dokladů. Cenné věci noste nejlépe přímo na těle, při pobytu je uložte do zamčeného hlavního zavazadla nebo do hotelového trezoru.
- Peníze mějte rozděleny na menší částky a ty uloženy odděleně. Nikdy neukazujte, že máte při sobě větší obnos. Malou částku mějte připravenu jako pohotovostní v kapse, můžete tak případně ukázat, „že více nemáte“.
- Ve městech se vyskytují kapsáři, zejména v přeplněných autobusech či na trzích. Neberte peníze a cennosti na pláž
SPROPITNÉ
- Bakšiš, česky spropitné patří neodmyslitelně k životu ve většině islámských zemí. V restauracích je obvyklé dávat spropitné ve výši 10-20 % z placené částky.
- Jste-li spokojeni s prací pokojských v hotelu, ponechte bakšiš ve výši 10 až 15 EUR za celý pobyt. Využijete-li služeb některé z místních taxislužeb, obvykle řidič očekává, že účtovanou částku zaokrouhlíte směrem nahoru. Spropitné se dává i řidičům autobusů při fakultativních výletech nebo při transferu z letiště, obvykle 2-5 EUR za osobu.
VÍZA, VSTUPNÍ FORMALITY
- Pro cestu do Egypta musíte disponovat cestovním pasem, platným minimálně 6měsíců od data Vašeho návratu zpět do ČR. Bez splnění této podmínky Vám nebude umožněn vstup na palubu při cestě do Egypta. Pro pobyt na území Egypta musíte disponovat turistickým vízem, které je možno sjednat při rezervaci zájezdu případně zakoupit po příletu na letišti. Podmínka vízové povinnosti se vztahuje i na děti. Výjimku pro vízum má oblast Taba – pro turistiku do 15-ti dnů a neopuštění letoviska je klient oproštěn od víza.
ZDRAVOTNÍ PÉČE
- Budete-li potřebovat lékařské ošetření, kontaktujte prosím asistenční službu dle vašeho cestovního pojištění.
Podrobnější informace k destinaci, naleznete v informační knize Čedok na vašem hotelu.
|