PO PŘÍLETU
- V příletové hale na letišti v Punta Caně vyčkejte a vyzvedněte si veškerá zavazadla.
- Neopouštějte příletovou halu, dokud nemáte všechna svá zavazadla, není možné se vrátit zpět.
- V případě poškození, nebo nedoručení zavazadla informujte letištní personál. Nechte si vystavit formulář "Damage Report" (v případě poškození) nebo "PIR" (v případě ztráty). Formulář uschovejte včetně palubní vstupenky a zavazadlového lístku, až poté opusťte příletovou halu.
- Delegáty CK Čedok najdete u východu příletové haly na letišti v Punta Caně viditelně označené.
- Nahlaste se prosím vždy u svého delegáta, obdržíte uvítací informace obsahující důležité kontakty. Delegát vám sdělí číslo autobusu, který vás dopraví do vašeho hotelu.
- Řidič, popřípadě doprovázející transferový delegát vám vždy sdělí název hotelu, kde právě zastavuje. Nezapomeňte si v autobusu své osobní věci a zavazadla.
PO PŘÍJEZDU NA HOTEL
- K rychlejšímu procesu ubytování mějte připraven voucher CK Čedok, který je součástí vašeho odbavení a cestovní doklady.
- Vyplňte registrační kartu, kterou obdržíte na recepci. Rozdělování pokojů probíhá ze strany hotelu a CK na něj nemá vliv, nicméně hotel se vždy snaží vyhovět požadavkům klientů, dle aktuální obsazenosti. Výjimku tvoří placené služby jako je výhled na moře, větší pokoje a podobně.
- V případě, že na hotel přijíždíte v ranních hodinách, po registraci vám recepce sdělí čas, kdy obdržíte klíče od svého pokoje. Dle mezinárodních pravidel začíná ubytovávání nejdříve ve 12:00 – 14:00 místního času. Vždy dle individuálních směrnic daného hotelu.
NA POKOJI
- Hotely neručí za ztrátu cenností, které nejsou uloženy v trezoru. Na každém hotelu je možné využít trezor, do kterého si můžete uložit cestovní dokumenty, peníze a další cennosti. Trezory jsou součástí některých hotelových pokojů, nebo je můžete využít na recepcích hotelů zdarma či za poplatek.
- Ve většině hotelů funguje elektřina na pokoji na systému spořiče energie. Po vstupu do pokoje vsuňte kartu od pokoje či přívěšek na klíčích do otvoru v blízkosti dveří nebo vypínačů. Elektrické zásuvky jsou zde na 110 voltů a typově jako v USA a Kanadě. K vašim elektrickým zástrčkám budete potřebovat adaptér s plochým zakončením typu A a B.
- Klimatizace obvykle funguje pouze, pokud máte zcela zavřené a zamknuté balkónové dveře/okna.
KONTAKTY NA ZASTUPITELSKÉ ÚŘADY ČR
Honorární generální konzulát Santo Domingo Ave. Bolívar No. 830, La Esperilla, Apto pastal 3673 Santo Domingo Telefon: +1809 685 69 00, +1809 682 76 05, +1809 221 56 02 Email: santodomingo@honorary.mzv.cz Provozní hodiny úřadu: pondělí - pátek 08.00 - 12.00, 14.00 - 17.00
DŮLEŽITÉ KONTAKTY
- Pohotovost 911
- Policie: +1 809-6823151
- Turistická policie: +1 809-2222026
- Hasiči: +1 809-6822000
BANKY A BANKOMATY, SMĚNÁRNY
- Místní měnou je dominikánské peso (RD).
- Peníze lze měnit ve směnárnách, no hotelových recepcích nebo v bankách, kde je kurz nejlepší. pracovní doba upravena.
- Optimální je v ČR vyměnit eura nebo dolary.
- Bankomaty jsou v DR běžně rozšířené stejně jako platební karty. Nejpoužívanější platební karty jsou MasterCard a Visa, nicméně při platbě kartou si některé podniky účtují poplatek.
- Počítejte s finanční rezervou (drobné výdaje, fakultativní výlety v místě, případné lékařské ošetření, nákup léků). Doporučená částka na osobu a pobyt je 200 – 250 USD.
ELEKTŘINA A ZÁSUVKY
- Elektrické zásuvky jsou zde na 110 voltů a typově jako v USA a Kanadě. K vašim elektrickým zástrčkám budete potřebovat adaptér s plochým zakončením typu A a B.
INTERNET
- Ve většině hotelů je WI-FI internet zdarma na recepci, na pokojích v některých případech za poplatek.
- Na letištích a v obchodech mobilních operátorů si můžete zakoupit SIM kartu s balíčkem dat.
JAZYK
- Obyvatelé Dominikánské republiky mluví španělsky, většina osob pohybující se v cestovním ruchu ovládá angličtinu.
- V hotelích se dorozumíte anglicky, německy a francouzsky. Univerzálním jazykem je trpělivost a úsměv.
KRIMINALITA
- Kriminalita je obecně mírně vyšší než v ČR. Věnujte maximální pozornost ochraně cestovních dokladů. Cenné věci noste nejlépe přímo na těle, při pobytu je uložte do zamčeného hlavního zavazadla nebo do hotelového trezoru.
- Ve městech se vyskytují kapsáři, zejména v přeplněných autobusech či na trzích. Neberte peníze a cennosti na pláž.
SPROPITNÉ
- Většinu návštěvníků, kteří přijedou poprvé, možná překvapí, že k částce na účtu se většinou připočítává 28% (příplatek za obsluhu 10%, ITBIS 18%). Na jídelních lístcích tento příplatek není vždy uvedený.
- Jste-li spokojeni s prací pokojských v hotelu, ponechte spropitné ve výši 10 až 15 USD za celý pobyt. Spropitné se dává i řidičům autobusů při fakultativních výletech nebo při transferu z letiště, obvykle 2-5 USD za osobu.
VÍZA, VSTUPNÍ FORMALITY
- Čeští občané nepotřebují víza ke vstupu na dobu nepřesahující 90 dnů. Od 1.4.2018 již není nutné kupovat turistickou kartu.
ZDRAVOTNÍ PÉČE
- Budete-li potřebovat lékařské ošetření, kontaktujte prosím asistenční službu dle vašeho cestovního pojištění.
Podrobnější informace k destinaci, naleznete v informační knize Čedok na vašem hotelu.
|