Čedok

    Semmeringská horská železnice

    SEMMERINGSKÁ HORSKÁ ŽELEZNICE

    Vezmeme vás vlakem na zajímavá místa

    Semmeringská horská železnice – technický unikát pod ochranou UNESCO

    Pokud se s námi vydáte na prodloužený víkend do rakouského Grazu, můžeme Vám slíbit cestu po evropské unikátní železnici – Semmeringské horské železnici. Jižně od Vídně, kousek od Vídeňského Nového Města (Wiener Neustadt), po průjezdu stanicí Glognitz, se železniční trať začíná zvedat strmě vysoko, aby překonala masivy východních Alp. A zatímco vy si užíváte pohodlí nejmodernějších vlaků railjet, vlaková souprava mezi tím vystoupá o více než 400 metrů až do vrcholové stanice Semmering – v nadmořské výšce 893 metrů nad hladinu moře.

    Stoupání překoná díky 14 tunelům a 16 viaduktům, z nichž některé jsou i dvoupatrové. Celková délka údolí a propastí, přes které vlaky projíždí po viaduktech a mostech, je 1,6 km. Nejdelším viaduktem je s délkou 228 metrů Schwarza-Viadukt, nejvyšší je Kalte-Rinne Viadukt vysoký 46 metrů. Celková délka tunelů je 4,5 km, nejdelší z nich jsou vrcholový starý Semmeringtunnel s délkou 1 431 metrů a nový Semmeringtunnel 1 512 m, nejkratší je pouze čtrnáctimetrový Krauseltunnel (13,55 m). Nejvyšší stoupání trati je 28 promile, přičemž 60 procent délky trati má stoupání či klesání od 20 do 25 ‰. Trať probíhá celkem 22,4 kilometrů přímými úseky, 20,4 kilometru v obloucích, kde téměř 16 procent trati má nejmenší poloměr 190 m. Nejvyšší bod trati se nachází v nadmořské výšce 897 metrů. Staniční a provozní budovy byly často stavěny přímo z materiálu vytěženého při ražbě tunelů. V roce 1959 byla celá trať kompletně elektrifikována.

    POZOR! Čas na zážitek cestování Semmeringskou železnicí se pomalu krátí. Cestovat se bude jen do roku 2027.

    Od roku 2012 se pod masivem a pod tratí buduje 27 km dlouhý Semmerinský úpatní tunel. Bude spojovat Gloggnitz v Dolním Rakousku a Mürzzuschlag ve Štýrsku, po otevření v roce 2027 by měl převzít rychlou osobní a veškerou nákladní dopravu.

    Pokud pojedete s Čedokem na prodloužený víkend do Grazu, budete nejen cestovat po Semmeringské železnici, ale navštívit můžete také Muzeum Semmeringské dráhy. To se nachází v blízkosti železniční stanice ve městě Mürzzuschlag, do kterého se z Grazu dostanete na sobotní výlet pohodlně regionálním vlakem systému S‑bahn – a to na jízdenku Freizeitticket, kterou máte již v ceně zájezdu.

    Po cestě zpět se můžete zastavit například ve městě Bruck and der Mur nebo v malebném městečku Frohnleiten.

    Více informací o muzeu Semmeringské dráhy najdete zde.

    Semmeringská horská železnice

    SEMMERINGSKÁ HORSKÁ ŽELEZNICE

    Vezmeme vás vlakem na zajímavá místa

    Semmeringská horská železnice – technický unikát pod ochranou UNESCO

    Pokud se s námi vydáte na prodloužený víkend do rakouského Grazu, můžeme Vám slíbit cestu po evropské unikátní železnici – Semmeringské horské železnici. Jižně od Vídně, kousek od Vídeňského Nového Města (Wiener Neustadt), po průjezdu stanicí Glognitz, se železniční trať začíná zvedat strmě vysoko, aby překonala masivy východních Alp. A zatímco vy si užíváte pohodlí nejmodernějších vlaků railjet, vlaková souprava mezi tím vystoupá o více než 400 metrů až do vrcholové stanice Semmering – v nadmořské výšce 893 metrů nad hladinu moře.

    Stoupání překoná díky 14 tunelům a 16 viaduktům, z nichž některé jsou i dvoupatrové. Celková délka údolí a propastí, přes které vlaky projíždí po viaduktech a mostech, je 1,6 km. Nejdelším viaduktem je s délkou 228 metrů Schwarza-Viadukt, nejvyšší je Kalte-Rinne Viadukt vysoký 46 metrů. Celková délka tunelů je 4,5 km, nejdelší z nich jsou vrcholový starý Semmeringtunnel s délkou 1 431 metrů a nový Semmeringtunnel 1 512 m, nejkratší je pouze čtrnáctimetrový Krauseltunnel (13,55 m). Nejvyšší stoupání trati je 28 promile, přičemž 60 procent délky trati má stoupání či klesání od 20 do 25 ‰. Trať probíhá celkem 22,4 kilometrů přímými úseky, 20,4 kilometru v obloucích, kde téměř 16 procent trati má nejmenší poloměr 190 m. Nejvyšší bod trati se nachází v nadmořské výšce 897 metrů. Staniční a provozní budovy byly často stavěny přímo z materiálu vytěženého při ražbě tunelů. V roce 1959 byla celá trať kompletně elektrifikována.

    POZOR! Čas na zážitek cestování Semmeringskou železnicí se pomalu krátí. Cestovat se bude jen do roku 2027.

    Od roku 2012 se pod masivem a pod tratí buduje 27 km dlouhý Semmerinský úpatní tunel. Bude spojovat Gloggnitz v Dolním Rakousku a Mürzzuschlag ve Štýrsku, po otevření v roce 2027 by měl převzít rychlou osobní a veškerou nákladní dopravu.

    Pokud pojedete s Čedokem na prodloužený víkend do Grazu, budete nejen cestovat po Semmeringské železnici, ale navštívit můžete také Muzeum Semmeringské dráhy. To se nachází v blízkosti železniční stanice ve městě Mürzzuschlag, do kterého se z Grazu dostanete na sobotní výlet pohodlně regionálním vlakem systému S‑bahn – a to na jízdenku Freizeitticket, kterou máte již v ceně zájezdu.

    Po cestě zpět se můžete zastavit například ve městě Bruck and der Mur nebo v malebném městečku Frohnleiten.

    Více informací o muzeu Semmeringské dráhy najdete zde.